שפירו ויו"ר הכנסת
שפירו ויו"ר הכנסתצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דן שפירו, השגריר היוצא של ארה"ב בישראל, נפרד היום (שלישי) מהכנסת במפגש של השדולה ליחסי ישראל ארה"ב בראשות חברי הכנסת ח"כ ד"ר נחמן שי וח"כ אברהם נגוסה.

"נכון שהיו מחלוקות וויכוחים בין שתי המדינות הקרובות", אמר שפירו, ''ההיסטוריונים יבינו שהיחסים התחזקו ובגדול. בתחום הביטחון, בהסכם הסיוע, בתחום הטכנולוגיה, באו"ם וברגעי מלחמה. הייתה צמיחה גדולה ביחסים כלכליים שלנו והיה שגשוג משותף. הקונגרס והכנסת תורמים ליחסים האלה".

ח"כ ד"ר נחמן שי כינה את דן שפירו "עוגן יציב ועקבי ביחסים בין שתי המדינות". ח"כ די אמר כי "גם בעתות משבר השכלת לנווט בתבונה ובשכל בעולם הדיפלומטי המסבך באחד התפקידים המאתגרים בשירות החוץ האמריקאי. שמונה שנים בממשל אובמה מסתיימות בטעם מר וחבל. ההיסטוריה אכן תשפוט אותנו לטובה. ארה"ב עמדה כתף לכתף עם ישראל והיא הייתה ותהיה המשענת הנאמנה ביותר שלנו".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין "הזהיר" את השגריר שהבאים אחריו לא יאהבו אותו עקב שליטתו הטובה בשפה העברית, "מזל גדול למדינת ישראל, לא תמיד הקלנו עליך, היו תקופות יותר ופחות טובות. אתה איש של יציבות ונציג נאמן של ארה"ב".

גם השר יובל שטייניץ הודה לשגריר על כל התקופה המשותפת: "הייתה ידידות רבה ומחלוקות קשות, בין היתר על סוגיית ההסכם הגרעיני באיראן, עליו לא הסכמנו. בזכות הרגישות שלך הצלחת להסביר את הבעיות שלנו לארה"ב. היית השגריר הכי טוב אי פעם, שני העמים חייבים לך תודה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הצטרף לברכות, "העובדה שיכולת להעביר ולקלוט את המסרים בצורה ייחודית בתקופה סוערת וחשובה, עם רגעים לא פשוטים בהם תמרנת בצורה יוצאת דופן, גרמה לכך שהפכת לאדם מאוד משפיע".

השגריר היוצא עם נשיא המדינה
השגריר היוצא עם נשיא המדינהMark Neyman/GPO