ריבלין ושפירו
ריבלין ושפירוצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שלישי) עם שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו לרגל סיום תפקידו.

ריבלין הודה לשגריר שפירו על עבודתו ואמר: "על אף שזו פגישת פרידה, אנו יודעים שנשוב וניפגש בעתיד פעמים רבות היות ואתה נשאר לגור בישראל וגם בעתיד תשוב לבקר בישראל מדי פעם. החיבור לעשייה המשותפת שלנו, אמריקאים וישראלים, למען העולם יישאר אף הוא".

הנשיא ביקש מהשגריר למסור את תודתו לנשיא אובמה: "מפעם לפעם היו בינינו חילוקי דעות, אך חברים דואגים זה לזה גם אם לעיתים בשעת הצורך הם מבקרים אחד את השני. עשינו זאת כחברים, והעם בישראל מעריך זאת מאוד. אנו יודעים שבמשך שמונה שנים סייע הנשיא לישראל לשאת בנטל הביטחון, הרובץ עלינו כל הזמן".

בסיום התייחס הנשיא ריבלין למאמציו של השגריר שפירו בקידום החתימה על הסכם הסיוע הביטחוני והודה לו על כך.

השגריר שפירו הודה לריבלין על המילים החמות: "כבוד גדול עבורי להגיע לכאן בשבוע האחרון שלי בתפקידי כשגריר ארצות הברית בישראל. אני שמח לפגוש אותך ולהביע בפניך את הכרת התודה שלי מעומק הלב על מנהיגותך, החברות שלך והעצה הטובה שהענקת לי באופן אישי. תודה על התמיכה שהענקת למאמצים המשותפים שלנו שהוביל הנשיא אובמה, תמיכתך בעבודה המשותפת של הממשל עם ממשלת ישראל והפיכת היחסים בין המדינות לחזקים ככל האפשר".

נשיא המדינה צרף אגרת תודה לנשיא אובמה אותה ימסור השגריר שפירו. באגרת נכתב: "אדוני הנשיא, עם תום כהונתך השנייה כנשיא ארצות הברית, ברצוני לשלוח לך את ברכתי. בהזדמנות זו אבקש לשלוח בשם מדינת ישראל, את תודתנו והערכתנו לדאגתך המתמשכת לביטחון ישראל בשמונה השנים האחרונות. נטעת בקרבנו את התחושה שצרכינו הביטחוניים ברורים וחשובים לממשלך.

''אני בטוח כי ארצות הברית וישראל ימשיכו להיות נאמנות לערכים שאנו חולקים המהווים בסיס איתן עבור שתי הדמוקרטיות הנפלאות. הרשה לי לאחל לך המשך הצלחה וסיפוק אישי בעתיד", נכתב.