ראש העיר ירושלים מברך על תחילת עידן טראמפ

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת משיק היום (חמישי) קמפיין תמיכה ארצי בנשיא ארצות הברית הנכנס דונלד טראמפ.

ברקת פונה לאזרחי ישראל ומבקש מהם לחתום על עצומה אינטרנטית שמודה לנשיא טראמפ על תמיכתו האיתנה בישראל ועל הבטחתו להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. את המכתב והחתימות יעביר ברקת בעצמו לגורמי ממשל אמריקאים.

קריאתו של ברקת באה לאחר שמונה שנים בהן כיהן ברק אובמה כנשיא ארצות הברית, תקופה בה חלה הידרדרות משמעותית ביחסים בין המדינות. שיאה של הידרדרות זו מיוחסת להצבעה באו"ם נגד ההתיישבות היהודית ביו"ש ובמזרח ירושלים, בה נמנעה ארה"ב מלתמוך בישראל ואף הובילה את המהלך מאחורי הקלעים.

הקמפיין לחיזוק טראמפ מגיע כשברקע מאמצים אגרסיביים מצד הרשות הפלסטינית ותומכיה למנוע את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. מנגד, ראש העיר ברקת קורא לאזרחי ישראל להודות לנשיא טראמפ ובכך לחזקו בתמיכתו הבלתי מסויגת בישראל.

"אחרי שמונה השנים השחונות הגיע ידיד אמת לבית הלבן", אמר ברקת. ''אני, יחד עם כל אזרחי ישראל, מברך את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ עם היבחרו למנהיג העולם החופשי ומודה לו על תמיכתו בישראל ועל מאמציו להעברת השגרירות לירושלים".

ראש עיריית ירושלים הוסיף כי "הקריאה לאזרחי ישראל מגיעה על רקע ההתנגדות העזה למהלך מצד אויבי ישראל המבקשים את רעתנו. אפנה לכל קצוות החברה הישראלית ויחד נאותת לגורמים בוושינגטון כי הידידה הגדולה ביותר של ארה"ב עדיין כאן”.