נתניהו בטקס חנוכת מנהרות הראל
נתניהו בטקס חנוכת מנהרות הראלצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ השתתפו הבוקר (חמישי) בטקס פתיחת מנהרות הראל כחלק מפרויקט שדרוג כביש 1.

נתניהו אמר בטקס, "הדרך לירושלים, בירת ישראל, מעולם לא הייתה קצרה יותר, ואכן בכל הדורות צעדו, דחסו, דחפו בציר הזה עולי רגל ורבים רבים אחרים, כולל הרומאים, שהדרך שלהם חופפת לחלק מהציר הזה ועוברת לידו במקומות אחרים. הם ביקשו להגיע לירושלים ולהיאחז בה, וככל שירושלים הייתה נגישה יותר, כך הסיכוי שלה להתפתח היה גבוה יותר".

"זה מה שמנחה אותנו בשנים האחרונות, במטרה לחזק את ירושלים וסביבתה. אנחנו משדרגים את התוואי משער הגיא בואכה ירושלים, נוגסים בהר, מרחיבים נתיבים, בונים מחלפים וגשרים, חוצבים מנהרות, פורסים גם מסילות רכבת", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "הממשלות שלנו מחוללות מהפכה תחבורתית אדירה. כל המדינה מתחברת בהשקעה של עשרות מיליארדי שקלים. 27 מיליארד שקל שהשקענו בתוכנית רב-שנתית ב-2009, ואנחנו נצמדים לזה ולא עוזבים שנה אחרי שנה. אנחנו מקרבים את הפריפריה למרכז, את המרכז לפריפריה. הנגב, הגליל, העמקים - כולם יוצאים נשכרים".

"בחזון הזה, שמתגשם במהירות, ירושלים היא נדבך מרכזי", הדגיש נתניהו, "בשנת החמישים לאיחוד הבירה, למלחמת ששת הימים, היא נמצאת באחת מתקופות הזוהר שלה - ירושלים תוססת, שוקקת חיים, מוצפת מבקרים ובעיקר היא נגישה הרבה יותר למרכז, והיא תהיה עוד יותר נגישה עם פתיחת קו הרכבת בקרוב. זה נכון שלא פתרנו את כל הבעיות, יש אתגרים ביטחוניים, משימות נוספות, אבל כשמסתכלים אחורה, מבינים בבירור את גודל המהפכה".