עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. נלחם בגזענות
עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. נלחם בגזענותצילום: פלאש 90

היסטוריה בכדורגל הישראלי. הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה הערב (חמישי) את הפעלת שיטת שלושת השלבים של אופ"א, בצורתה המקורית והסופית.

על פי השיטה אותה יזמו באופ"א למלחמה באלימות ובגזענות במגרשים, במשחק בו אוהדים יקראו קריאות גזעניות עשוי זה להיקטע באמצע, על פי החלטת שופט המשחק.

בשיטה שמורכבת משלושה שלבים ישנה אחריות מרכזית לאוהדים ופחות ענישה כלפי בעלי הקבוצות והקבוצות עצמן. אם עד עתה התנהגות אוהדים הייתה עולה כסף רב לבעלי הקבוצות, כעת עם החלטת הנהלת ההתאחדות לכדורגל על אימוץ שיטת שלושת השלבים של אופ"א, מי שייפגעו בעיקר מהתנהגות האוהדים, יהיו האוהדים עצמם.

כזכור, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה כבר אישרו את אימוץ שיטת שלושת השלבים של אופ"א, זאת לאחר איומו של אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים כי שחקניו יירדו מכר הדשא במידה שייקראו במשחקי הקבוצה קריאות גזעניות, אך למעשה בכדי ששיטה זו תיכנס לפועל הייתה חייבת זו לעבור את אישור הנהלת ההתאחדות.

רגע אחרי אימוץ שיטת שלושת השלבים, הופעל השלב הראשון כנגד אוהדי בית"ר ירושלים, כשאלה קראו קריאות גזעניות במהלך המשחק של קבוצתם מול עירוני קריית שמונה, וכרוז המשחק הודיע כי באם ימשיכו ייפסק המשחק, דבר שבפועל לא יכול היה לקרות מאחר שבהנהלת ההתאחדות לכדורגל לא אישרו את השיטה.

כאמור, הערב אישרה הנהלת ההתאחדות את אימוץ השיטה, וכעת משחקים בהם ייקראו קריאות גזעניות, עלולים להיפסק במידה שהאוהדים לא יחדלו לאחר שתי אזהרות, על ידי כרוז המשחק ולאחר הפסקה קצרה.