מונה לשר. ח"כ אלי כהן
מונה לשר. ח"כ אלי כהןצילום: Miriam Alster/Flash90

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) פה אחד את מינויו של ח"כ אלי כהן (כולנו) לשר הכלכלה והתעשייה. ח"כ רחל עזריה תחליף אותו כיו"ר ועדת הרפורמות.

ח"כ כהן שימש כיו"ר ועדת הרפורמות בכנסת, והוביל במסגרתה את הרפורמה בבנקאות, הרפורמה במכון התקנים, הקמת רשות הון עצמאית והרשות להתחדשות עירונית.

"אני מודה לשר האוצר, משה כחלון על בחירתו בי לתפקיד שר הכלכלה והתעשייה," אומר ח"כ כהן, "קידום הכלכלה והתעשייה הוא נושא חשוב שקרוב לליבי, במסגרתו אמשיך את תנופת הרפורמות של מפלגת 'כולנו', ואפעל לחיזוק הצמיחה במשק באמצעות הגדלת ההשקעות בתעשייה, העלאת הפריון, משיכת משקיעים וחברות בינלאומיות לישראל, השקעה בקידום החינוך הטכנולוגי ושמירה על זכויות העובדים המהווים מקור להון אנושי שחשוב לפתח. תעשיה חזקה, תחרותית ויעילה תאפשר העסקה הוגנת המקדמת את העובדים ומביאה לצמיחה של המשק".

יו"ר כולנו, השר משה כחלון, בירך את כהן, "מפלגת כולנו מובילה את העשייה החברתית במדינת ישראל. המינויים החדשים נועדו לחזק את העשייה שלנו בממשלה ובכנסת לטובת צמצום פערים חברתיים, צמיחת הכלכלה הישראלית והורדת יוקר המחיה. אני בטוח ששר הכלכלה החדש ויושבת ראש ועדת הרפורמות החדשה ימלאו את תפקידיהם החדשים בצורה ערכית ומקצועית".