רה"מ נתניהו
רה"מ נתניהוצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שרי הקבינט המדיני ביטחוני החליטו פה אחד לדחות את הדיון בהצעת החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים עד לאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי לקראת הפגישה עם הנשיא החדש יתקיים דיון נוסף בקבינט שיעסוק בסוגיה.

במקביל נמסר מהבית הלבן כי הנשיא טראמפ ישוחח בטלפון הערב עם ראש הממשלה נתניהו, בסביבות השעה 20:30 שעון ישראל.

ח"כ יואב קיש (הליכוד), מיוזמי החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים, הבהיר כי הוא מקבל את החלטת הקבינט ולפיה הקואליציה תמתין עד לגיבוש מדיניות מול ממשל טראמפ ורק לאחר מכן תקודם הצעת החוק.

''לא הסכמתי להסיר את ההצעה מסדר היום על אף שאני מבין את הרגישות מול הממשל החדש", אמר קיש. ''לדעתי נכון יותר יהיה להעביר את הצעת החוק בוועדת השרים ולהמתין עם ההצבעה במליאה עד לאחר עדכון הנשיא טראמפ.

''יחד עם זאת, הסכמתי לקבל את הכרעת הקבינט המדיני הביטחוני לזמן הזה", הבהיר. ''אמשיך להוביל יחד עם שותפיי בשדולת ארץ ישראל את המהלך להחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

במועצת יש"ע מתחו ביקורת על החלטת הקבינט. "אנו מאוכזבים מהחלטת הקבינט. לאחר שנים של הקפאת בניה ודחיית מהלכים התיישבותיים חשובים, ציפינו למנהיגות אמיצה שתדע לצאת משנות ההקפאה ותעבור ליוזמה התיישבותית לעתיד טוב למדינת ישראל", נמסר.

במועצת יש"ע הוסיפו, ''אנו בטוחים שהממשלה הנוכחית תאשר את החוק בקרוב ותהפוך את מעלה אדומים לעיר ישראלית לכל דבר כי הגיע זמן ריבונות".