נתניהו בבית האדמו"ר מבעלז
נתניהו בבית האדמו"ר מבעלזצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (ראשון) לנחם את האדמו"ר מבעלז, הרב יששכר דב רוקח, היושב 'שבעה' בביתו בעקבות פטירת אמו.

בפגישה, שארכה כ-20 דקות, נכחו גבאי ומקורבי האדמו"ר, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, ח"כ ישראל אייכלר, וקומץ חסידים.

בשיחתו הודה ראש הממשלה על התמיכה שלה הוא זוכה מנציג האדמו"ר בכנסת - ח"כ אייכלר. האדמו"ר הגיב: "אמרתי לרב אייכלר ששנים רבות לא היה ראש ממשלה שידע לעמוד כך מול העולם. צריך לדעת שהכל משמים. היה לנו נס גדול שעברנו תקופה קשה בארה"ב. עכשיו נבחר נשיא שצריך להתפלל שיהיה טוב ליהודים ולישראל".

נתניהו תיאר בפני האדמו"ר כי הגרעין האיראני הוא "סכנה גדולה בפניה ניצבה ישראל", וסיפר על המשימה הקשה שעבר - לצאת לקונגרס ולהזהיר את העולם כולו מפני הסכנה האיראנית "שהיא סכנה לא רק לישראל אלא לעולם כולו".

"כולם היו נגד זה, כולל ידידים, שהזהירו אותי לא לדבר בפני הקונגרס", אמר נתניהו. "אבל הצלחנו לשכנע את העולם כולו בסכנה הזה. הוא סיפר שהוא עומד לשוחח עכשיו עם נשיא ארצות הברית, גם על הסכנה הזאת".

ראש הממשלה סיפר על כך שהוא מקפיד לקיים מידי שבוע בחברת משפחתו שיעור בפרשת השבוע. לדבריו, הלימוד נותן לו כוח לעמוד מול כל הקשיים והאתגרים העומדים בפנינו. "בלי אמונה לא הייתי יכול לעמוד מול כל העולם", אמר.

האדמו"ר מבעלזא בירך את נתניהו "שיצליח להנהיג את המדינה על מי מנוחות, שלא יהיה פילוג בעם ישראל ואיש לא יוכל להרע לכם".

הרבנית מרים רוקח, אמו של האדמו"ר מבעלז, נפטרה בשבוע שעבר בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים. בת 96 היתה בפטירתה. בשנים האחרונות היא התגוררה בבית האבות 'נוה שמחה' בירושלים.

האדמו"ר מבעלז, הרב יששכר דב רוקח, הוא בנה היחיד. בעלה, הרב מרדכי רוקח שכונה "האדמו"ר מבילגורייא" והיה אחיו של האדמו"ר מבעלז הקודם, נפטר בדמי ימיו, כשבנו, האדמו"ר מבעלז הנוכחי, היה צעיר לימים.

צילום: קובי גדעון, לע"מ