מתנגד. סמוטריץ'
מתנגד. סמוטריץ'צילום: יצחק הררי, פלאש 90

ח"כ בצצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לשר האוצר משה כחלון וליו"ר ועדת הכספים משה כחלון, בו הוא מביע את התנגדותו לביטול נקודת זיכוי ממס לפלסטינים העובדים בישראל.

"הקטנת נקודות הזיכוי לערביי יהודה ושומרון המועסקים בענף הבניה בתחומי הקו הירוק תייקר את עלותם לקבלנים וממילא תייקר את עלות הבניה ואת מחיר הדירה הסופי לרוכש", טוען סמוטריץ' במכתב.

לדבריו, "שר האוצר מודע לכך ובמכתבו אף מציין כי המהלך יצמצם את הפער בין עלותם של עובדים ערבים לעובדים ישראליים בענף הבניה. במילים אחרות - המהלך ייקר את עלותם של פועלי השטחים וממילא ייקר את עלות הבניה".

"בכך יש די בכדי להתנגד לצו", קובע סמוטריץ', "לא ניתן ביד אחת להעלות מיסים ולהשית גזירות על הציבור בכדי לצמצם את יוקר הדיור וביד השנייה לנקוט בצעדים הפוכים".

סמוטריץ' מציין כי "העלאת מס ההכנסה על פועלי השטחים תייקר, כאמור, את עלותם למשק הישראלי, כאשר מי שיהנה מזה, כך על פי דברי ההסבר, היא הרשות הפלשתינית, שתשלומי המס בגין ערביי יהודה ושומרון מועברים אליה".

"איני יכול להבין את ההיגיון בהעשרת קופת הרש"פ על חשבון אזרחי ישראל, בה בעת שהרש"פ פועלת נגד מדינת ישראל", מוסיף סמוטריץ'.