פעילי שמאל קיצוני נגד ישראל בבריסליוני קמפינסקי, בריסל

במקביל לכנס המתקיים בפרלמנט האירופי למאבק באנטישמיות ותנועות ה-BDS, קיימו פעילי שמאל קיצוני בראשות דרור פיילר כנס מקביל שמטרתו להגביר את החרם על ישראל.

פיילר, יו"ר ארגון 'יהודים לשלום צודק' וממארגני הכינוס סיפר כי "ביחד עם פעילי ה-BDS אנחנו מחפשים אלטרנטיבות למאבק. ציפי לבני לא מעזה לבוא לכאן, כי היא יודעת שהיתה נלקחת לחקירה. ישראל מרגישה שהלחץ של ה-BDS גדול יותר, הכלכלה נפגעת והבנקים לוקחים השקעות - והיא מנסה להלחם בזה. אבל זה לא יעזור לה".

פיילר טען עוד כי "דרום אפריקה ניסתה להלחם נגד החרם בזמן משטר האפרטהייד וזה לא עזר לה, כך גם ישראל. המאבק לא נגד ישראל והיהודים אלא נגד המדיניות של ממשלת ישראל שהיא האויב של היהודים והאויב הכי גדול בעולם. יהודים תמיד נלחמו לשוויון זכויות והגיע הזמן שיחזרו למסורת היהודית הטובה של מאבק לשוויון זכויות".

ח"כ יואב קיש, המשתתף בכנס נגד ה-BDS אמר בתגובה לכינוס האנטי ישראלי, "צריך לתת להם כמה שפחות תשומת לב. להלחם בהם בצורה משפטית. עושים את זה באנגליה וגרמניה ונמשיך לעוד מדינות באירופה. הם מנסים להלחם בנו - פעם במלחמות, פעם בטרור. הם לא הצליחו, וה-BDS זו הדרך החדשה שלהם".

ח"כ חיליק בר הוסיף, "עצוב לי לשמוע שדווקא ישראלים ויהודים נותנים יד לתופעה המכוערת והאנטישמית שקוראים לה BDS. כדאי שאותם ישראלים יהודים ידעו שה-BDS לא לוחם למען זכויות אדם של פלסטינים או למען שתי מדינות, אלא חותר להשמדתה של מדינת ישראל".

"צריך להבין שמייסדי ה-BDS שייכים לארגוני טרור שבינם לבין ארגוני זכויות אדם אין שום קשר. לא בטילים וחרמות ינצחו את ישראל", אמר ח"כ בר.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין הוסיף, "שני האירועים שהתקיימו היום במקביל בפרלמנט האירופי, היוו בבואה מדוייקת של שתי התנועות. בעוד בכינוס של השדולה הפרו ישראלית - איפ"א, התקבל כל אורח בכבוד ובכלל זה אדם שהציג את עצמו כנציג הרשות הפלסטינית, שקיבל את רשות הדיבור וזכה לתשובה עניינית מחברי הכנסת בר וקיש".

"אולם מרגע שמארגני אירוע ה-BDS, ובראשם לצערנו ישראלים המתיימרים להיות 'אנשי שלום', גילו עיתונאים ישראלים באולם הדיונים של ה-BDS הם סולקו משם באלימות פיזית. הם ימשיכו עם השקרים ואנחנו נדבוק באמת", הדגיש הרב מנחם מרגולין.