בנייה ביו"ש
בנייה ביו"שצילום: מירי צחי

במועצת יש"ע מביעים אכזבה לנוכח הודעת שר הביטחון וראש הממשלה על ההחלטה על אישורי התוכניות ביהודה ושומרון.

"מעט מדי ולא עונה על הצורך", אומרים במועצה על האישורים, "אחרי שנים של יובש מוחלט בבניה זו החלטה מצומצמת מאוד שאינה עונה על הצורך הגדול שיש בהתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

"לצערנו, זו אחיזת עיניים של כאילו אישור בניה בהיקפים גדולים, כשבפועל כמו בפעמים קודמות יבנו רק כמה מאות והשאר רק קידום תכנון", מתריעים במועצת יש"ע.

במועצה מודאגים גם מההודעה המדגישה כי מדובר בבניה בגושים, "מוטב להודעה כזאת שלא הייתה יוצאת. הממשל האמריקאי התחלף וגם המדינות בישראל צריכה להשתנות".

"על ממשלת ישראל לאשר את כל התוכניות שנמצאות על השולחן ולהוציא מכרזי בניה בכל שטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן", מוסיפים במועצת יש"ע.

מוקדם יותר דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן החליטו לאשר את בנייתן של כ-2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון.

לדבריהם הבנייה נועדה לתת מענה לצורכי הדיור ולהמשך שגרת החיים. רוב הדירות נמצאות בגושי ההתיישבות. נתניהו אמר "אנו בונים ונמשיך לבנות". ליברמן אמר "אנו חוזרים לחיים נורמליים ביהודה ושומרון".

בד בבד, יביא ליברמן לאישור הקבינט הקמה של אזור תעשייה לפלסטינים סמוך לכפר תרקומייא. מדובר באזור תעשייה מן הגדולים ביהודה ושומרון, ומתוכננות לקום בו בין השאר תשתיות של מחסני ערובה ומסוף דלק.