דונלד טראמפ
דונלד טראמפרויטרס

מחלקת המדינה האמריקנית בוחנת מחדש החלטה שהתקבלה רגע לפני העברת הנשיאות בארה"ב - להעביר 221 מיליון דולרים לפלסטינים, חרף התנגדות חברי קונגרס רפובליקניים.

מדובר בהחלטה שאישר הנשיא לשעבר, ברק אובמה, שעות ספורות לפני שיצא מהבית הלבן - והובאה לאישורו על ידי מי שכיהן כמזכיר המדינה עד לסוף השבוע שעבר, ג'ון קרי.

הקונגרס אישר את העברת הסכום לפלסטינים אבל לפחות שני מחוקקים רפובליקניים נקטו במהלך שמנעו את העברת הכספים, בשל פעולות הרשות להצטרפות לארגוני האו"ם.

בכירים במחלקת המדינה אמרו כי החליטו לעכב את ביצוע ההחלטה עד שייכנס מזכיר מדינה חדש לתפקידו - ויהיה ברור שהעברת הכספים תואמת את סדרי העדיפויות של ממשל טראמפ.

שני המחוקקים שהתנגדו למהלך היו קיי גריינג'ר, נציגת טקסס ויושבת ראש התת-ועדה להקצבות סיוע חוץ ואד רויס, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני.

גריינג'ר אמרה הלילה (רביעי), "עבדנו קשה כדי לוודא שכספי משלם המסים האמריקניים ישמשו את הרשות הפלסטינית לתמיכה באזרחים בלבד, ותחת תנאי פיקוח מחמירים מאוד. החלטת ממשל אובמה לשחרר את הכסף לפני תום התהליך - לא הייתה במקומה"

היא סיפרה גם כי ממשל אובמה הפעיל בשבועות האחרונים לכהונתו לחץ כדי לשחרר את תקציב הסיוע הזה, ולא לחינם העביר את ההחלטה ברגע האחרון - תוך שהוא מקווה שהיא תעבור בשקט.