"לגרום ליהודים להרגיש בטוחים באירופה"חזקי ברוך, בריסל

נשיא הקונגרס היהודי האירופי ד"ר משה קנטור קרא היום (רביעי) בנאום לציון יום השואה הבינלאומי בפרלמנט האירופי למנהיגי אירופה, להראות מחויבות למלחמה בשנאה נגד יהודים.

הוא ביקש מהם לעשות זאת על ידי אימוץ הגדרת האנטישמיות עליה הוסכם במאי, על ידי הארגון הבינלאומי לזיכרון השואה וציין כי בריטניה כבר אימצה רשמית את ההגדרה.

"אני מאיץ בכל ממשלות אירופה ללכת בעקבות ממשלת בריטניה ולאמץ את ההגדרה הזו. הסיבה לכך שזה חיוני היא שלראשונה אנו אומרים לאנטישמים שמילותיהם ומעשיהם אינם חוקיים", אמר קנטור.

הוא ציין כי "כיום, ברוב אירופה, קיים מצב מגוחך בו אנטישמיות, שלא כמו צורות אחרות של גזענות, מוגדרת על ידי הפוגע ולא על ידי הנפגע כפי שאמור להיות. כשאתם מנסים לדכא או לבקר את ההגדרה הזו, תנו לי להדגיש שהאנשים היחידים שצריכים לדאוג לחוקיות ההגדרה הם האנטישמים".

ד"ר קנטור הוסיף כי זה יכול להיות הצעד הראשון שיגרום ליהודים להרגיש יותר בטוחים באירופה. "הדרך הטובה ביותר עבור מנהיגים אירופים להנציח בה את השואה, היא לא דיבור על העבר אלא הדגשת מחויבות לעתיד בטוח, בייחוד עבור קהילות יהודיות. אני אומר למנהיגים בחדר זה וברחבי אירופה. אנו היינו נאמנים לכם. נלחמנו בצבאותיכם, עזרנו ליצור טכנולוגיות חדשות לשיפור חיינו ותרמנו לתרבות ולחברה הרבה ממה שמחויב מכמותנו המספרית. אנו מבקשים מכם להראות לנו אותה נאמנות והחלטיות."

"אנו קוראים לכם להצטרף, להדגים לדורות היהודים הבאים – במילים ובמעשים – שיש עתיד ליהודים ביבשת זו. לפני 72 שנה, הנאצים נכשלו בניסיונם לפטור את אירופה מהמיעוט העתיק ביותר שלה, העם היהודי. ההנצחה הגדולה ביותר של השואה היא לא לתת להם ניצחון שלאחת המוות", סיכם קנטור את דבריו.