אסי צובל
אסי צובלצילום: באדיבות המצולם

קבוצת ווטסאפ שאתה חבר בה:

הקבוצה שאני הכי אוהב היא 'השביעייה הסודית', שזו באמת קבוצה סודית שאין אפשרות עוד להצטרף אליה. בקיצור, זו קבוצה של המשפחה הגרעינית שלנו. קבוצה הכי חמודה וכיפית שיש.

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

כשהייתי ילד מאוד אהבתי לקרוא את סדרת הספרים על אן שירלי - האסופית. זה סיפור על ילדה יתומה שמגיעה בטעות לגור אצל זוג אחים, אח ואחות, משפחת קטברט. על אף שהיא מתחילה כילדה לא רצויה שצוחקים עליה, היא מצליחה לשבות את לב כולם. הנרטיב הזה של להילחם על מי שאתה, לא להפסיק לחלום ולהגשים את החלומות שלך מאוד נוגע ללבי, כי זה נוגע גם לסיפור חיי, כמובן.

סרט מומלץ:

בגזרה הישראלית לאחרונה: 'ישמח חתני'. זה סרט שעוסק בצורה מאוד חכמה ורגישה ביהדות שהופכת לפולקלור ומאבדת מהחיות ומהאמת שלה. כמובן עם המון הומור וכיף.

בגזרת חו"ל: אני אהבתי יותר את 2015 עם סרטים כמו 'הקול בראש' (מצויר אבל לא רק לילדים), 'להציל את מארק ווטני' - למי שבא לו סרט הרפתקאות - באמת מסעיר. 'גשר המרגלים', סרט דרמה. וכמובן: 'משחקי החיקוי', סרט היסטורי מרתק על אלן טיורינג - מי שפיצח את הצופן הגרמני ה'אניגמה' בזמן מלחמת העולם השנייה.

שלושת השירים הראשונים בפלייליסט העברי שלך:

שירים אצלי באים עם מצב רוח, וקשה לי לדרג את השלושה שאני הכי אוהב. ואם בכל זאת אני חייב: 'רפאל' של שולי רנד, 'היא לא יודעת מה עובר עליי' של שלמה ארצי ו'ליל חניה' בביצועו של חנן יובל.

מה מצחיק אותך?

ללא ספק רואן אטקינסון, הידוע כמיסטר בין. לדעתי הוא גאון, לא פחות.

יש לך מיליון דולר להוציא על תרבות. למי היית נותן?

הייתי משקיע את הכסף ביצירה של תרבות יהודית על כל גווניה: תיאטרון, קולנוע, מוזיקה וכו'. יצירה שיונקת מהעולם התרבותי העצום שהעם היהודי מביא איתו במשך אלפי שנים. אני מרגיש ויודע שאנחנו ממש בתחילת הדרך ויש לנו עוד הרבה מה לספר לעולם. לצערי, כיום מיליון דולר מספיקים אולי לפיצ'ר אחד ולא ליותר. אז כנראה שאצטרך לחלק את הכסף לכמה יוצרים, אבל את השאר הם יצטרכו להשיג בעצמם.

איזה תפקיד היית רוצה לשחק?

הייתי מאוד רוצה לשחק בתיאטרון למבוגרים. אני כמובן אוהב מאוד דמויות קומיות, אבל עמוקות. לכן הייתי שמח לשחק את הקמצן של מולייר או הזקן באשכבה של חנוך לוין. שניהם אמנם אנשים מבוגרים - אבל עדיין מרתק אותי לשחק אותם.