דורשים לבנות.
דורשים לבנות.מועצה מקומית עמנואל

ההכרזה על מתן 2500 אישורי בנייה ביו"ש הפיחה תקווה בראש מועצת עמנואל, עזרא גרשי, ששוקד בשנים האחרונות על בניית השכונה החדשה בישובו - חזון עובדיה.

בראיון לערוץ 7 טוען כי ברשימה הראשונית עמנואל הופיעה ואז נעלמה, "הודיעו לנו שיש אישור ל-166 יחידות מתוכם אגב 50 יחידות שכבר אושרו בעבר ולא ברור מדוע הם זקוקים לאישור מחודש, אלא שפתאום בסוף היום גילינו שאנחנו לא ברשימה. כנראה שיש אנשים עם יותר מרפקים שמנסים לדחוף ולעשות שינויים".

גרשי פנה לכל משרדי הממשלה בתביעה להחזיר את האישורים, "משרד השיכון עשה כבר את כל עבודות הפיתוח לשכונת חזון עובדיה ועכשיו הכול תקוע, כל השכונה נראית כמו אתר בנייה אחד גדול, הסכנות גדולות יש בורות ועמקים וגידרנו את השטח".

"פנינו לכל הגורמים הרשמיים וביקשנו לקבל לכל הפחות את ה-50 יחידות שכבר שווקו אלא שהקבלן לא עבד כראוי וזה נתקע, אף אחד לא מבין היום מדוע צריכים לשווק אותן פעם נוספת", טוען גרשי.

לדבריו עמנואל היא כיום האופציה הטובה ביותר לחרדים שרוצים לגור בשומרון, "זה יישוב נטו חרדי יש בו 4200 תושבים, ישוב קטן אבל עם הרבה אופציות בנייה. יש לנו עכשיו בנייה של 52 צמודי קרקע על שטחים פרטיים או שטחים עם חוזי מנהל. יש הרבה ביקוש לאור המצב הקשה בציבור החרדי. אנחנו מרגישים שותפים כמו כולם בפעילות בשומרון ואני חבר מועצת יש"ע, אז אני לא מבין מדוע פתאום הוציאו אותנו מהרשימה".