טניס
טניספלאש 90

"אני מאוד מאוכזב מהתוצאה. אני מרגיש שהייתי יכול לנצח, אבל אני שמח מהדרך שעשיתי בתחרות ומהתקדמות הטניס שלי בתקופה האחרונה.

אני בטוח שאם אני אמשיך ככה, אני אגיע למעמדים כאלה בעתיד בתקווה לנצח", כך אמר הטניסאי הישראלי הצעיר ישי עוליאל, רגע לאחר שהפסיד בגמר אליפות אוסטרליה לנוער.

עוליאל הפסיד בשתי מערכות ליריבות ההונגרי ז'ומבור פירוש, ופיספס את ההזדמנות לעשות היסטוריה ולהפוך לאלוף הישראלי הראשון בטורניר היוקרתי.

עוליאל לקח קשה את ההפסד והתקשה לדבר בסיום ובכה במהלך טקס חלוקת הפרסים.

הוריו של עוליאל עצמו לא צפו במשחק, שכן זה התקיים במהלך השבת. גם מאמנו של עוליאל, ג'אן פוצ'טאר אמר כי חוסר התמיכה של הישראלים והקהל היהודי דתי במלוברן בשל קדושת השבת, הורגשה. "חבל לי שהקהל היהודי-דתי במלבורן, שתמך בנו כל השבוע, לא הגיע לגמר בגלל השבת, הרגשנו את זה קצת על המגרש. בכל מקרה אני רוצה להודות לכל היהודים והישראלים שליוו אותנו כל השבוע ונתנו לנו תמיכה ענקית".

מי שכן הגיע ותמך בעוליאל במשחק הגמר הוא דייויד קופר, איש העסקים היהודי שהקים את עמותת "נבחרת דוד", עמותה שתומכת בטניסאים הישראלים הצעירים, ומי שעומד מאחורי עוליאל בשמונה השנים האחרונות אמר בסיום, כי "כשהתחלנו את המסע של ה"דייויד סקווד" המטרה היתה לייצר אלוף גרנד סלאם ישראלי. אנשים חשבו שזה חלום, אבל היינו ממוקדים במטרה וזה לא השתנה. שמונה שנים אחרי שהתחלנו לתמוך בישי, נמשיך בדרך שלנו ואנו סמוכים ובטוחים שנשיג את המטרות בקרוב מאוד".

שלמה גליקשטיין, מנכ"ל איגוד הטניס, אמר, "בסך הכל תחרות מדהימה והישג אדיר שיקדם את ישי גם בדירוג, גם ביכולת המקצועית, גם בביטחון העצמי ובאמונה ביכולות שלו וגם בהכרה הבינלאומית וגם בהכרה של יריביו השחקנים".

אסי טוכמאייר, יו"ר איגוד הטניס, הוסיף, "מרגש מאוד היה לראות היום את ישי על אחת הבמות הגדולות ביותר של הטניס העולמי. למרות ההפסד אנחנו גאים בו ובג'אן ואיתם לאורך כל הדרך ובטוחים כי בצניעות שלו, עבודה קשה והמחויבות שלו יגיע רחוק מאוד".