ישראל כץ
ישראל כץצילום: חן דמארי

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ (הליכוד) קרא היום (ראשון) להקים את מטרופולין "ירושלים רבתי" ולצרף לעיר הבירה את מעלה אדומים, גוש עציון, ביתר עילית וגבעת זאב.

בכנס קק"ל במטה אונסק"ו שבפריז מחה השר כץ נגד ההחלטה המבישה, כלשונו, שקיבל ארגון אונסק''ו באוקטובר. "החלטה המערערת על הקשר של עם ישראל לנחלת אבות, לכותל, למערת המכפלה, לקבר רחל ולישובים ההיסטוריים ביהודה ובשומרון. גם 100 החלטות של אונסק''ו לא יוכלו לנתק את הקשר בין העם היהודי לבין ירושלים''.

"במלאות 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים עלינו להרחיב את גבולות ירושלים ולחזק בה את הרוב היהודי.
להחיל על יישובי עוטף ירושלים, מעלה אדומים וגוש עציון, בית"ר עלית וגבעת זאב את ריבונות ישראל.
ולצרף אותם לתחומי ירושלים כחלק ממטרופולין ירושלים רבתי", אמר כץ .

"פריז רבתי בצרפת, ירושלים רבתי במדינת ישראל! זאת התשובה הנכונה להחלטת אונסק"ו", הוסיף שר התחבורה וסיפר: ''אנחנו פועלים לחזק את הקשר הפיזי עם ירושלים. באותו יום בו התחלף הממשל בוושינגטון, חנכתי יחד עם ראש הממשלה את מנהרות הראל בכביש המהיר החדש לירושלים. במקום בו נלחמה חטיבת הראל על פריצת הדרך לירושלים במלחמת השחרור. במקום בו נפלו מאות מלוחמי החטיבה כדי לשמור על הדרך לירושלים פתוחה. פרצנו מחדש והרחבנו את הדרך לירושלים''.

השר כץ סיפר כי משרד התחבורה בראשותו עובד במרץ על מנהרותיו וגשריו של קו הרכבת המהירה לירושלים, ''שתגמע את המרחק מתל-אביב לירושלים בפחות מחצי שעה, ובעזרת ה' תתחיל לפעול בפסח הבא''.

''כולכם מוזמנים בפסח הבא לעלות על טיסות ה-low cost המוזלות, לאחר חתימת הסכם 'השמיים הפתוחים' עם האיחוד האירופאי אותו יזמתי. לנחות בנתב"ג ולקיים את מצוות העלייה לרגל המודרנית. בנסיעה חופשית מנתב"ג עד לתחנת בנייני האומה בירושלים בתוך עשרים דקות''.

כץ הוסיף כי ''בעתיד כאשר נאריך את תוואי קו הרכבת, עד לאזור הכותל בעיר העתיקה, שם תוקם תחנת רכבת תת קרקעית נוספת שתיקרא 'תחנת הכותל'. ליבו הפועם של העם היהודי מזה אלפי שנים.

''כמאמר הנביא ישעיהו בפנייתו אל אומות העולם להכשיר את הדרך לעם ישראל השב לארצו ולירושלים: 'עברו עברו בשערים, פנו דרך העם. סולו סולו המסילה סכלו מאבן, הרימו נס על עמים'. וכמו שנאמר בברכה היהודית הידועה: 'ובשנה הבאה בירושלים הבנויה'''.