עדן הראל ועודד מנשה
עדן הראל ועודד מנשהצילום: ללא קרדיט

ערב הוקרה נערך אתמול (ראשון) לכבוד האמהות של תלמידי ישיבת בני עקיבא נווה הרצוג שבניר גלים.

"הערב נועד להוקיר תודה לאותן האמהות שעובדות ללא הפסקה ובגלל השגרה העמוסה פשוט לא יוצא לנו לעצור ולומר תודה", אמר שמעון אילוז, מנהל הישיבה.

הערב נפתח בשורה ארוכה של דוכנים שנועדו כולם בשביל האמהות וכללו מוצרי קוסמטיקה, לבוש וטיפוח. בנוסף, נהנו האמהות מארוחת ערב מפנקת לכבודן. לאחר מכן התכנסו הנשים לשיחה עם ראש הישיבה, הרב מאיר אדרי.

השחקנית ומנחת טלוויזיה עדן הראל סיפרה לאמהות כיצד עזבה בגיל 17.5 את ביתה בצפון הארץ, והחלה להשתלב בסצנה התל אביבית כברמנית. לאחר מכן ניגשה בלי יותר מידי ציפיות לאודישן לתפקיד מגישה בערוץ המוזיקה M.T.V, במהלכו גברה על 700 מתמודדות נוספות, חלקן דמויות מוכרות מאוד בתעשיית הבידור העולמית.

לאחר שהתקבלה למשרה הנחשקת בתעשיית הבידור העולמית, מספרת הראל כי עדיין הרגישה שמשהו חסר לה. "הבנתי שאני צריכה לחפש תשובות רוחניות והתחלתי ללמוד יוגה בלונדון, לחפש מהות ותכלית לחיי ולנסות להבין מה אני באמת עושה פה ביקום".

חיפושיה של הראל אחר רוחניות, הובילו אותה לעזוב את עולם הבידור ולהגיע עד הודו הרחוקה, "דרך היוגה הכרתי בלונדון מנזר בודהיסטי טיבטי, קצת דומה ליהדות".

כשהגיעה למנזר חשבה שתצליח לשאוב את מעט הרוחניות שכל כך חיפשה, אך שם נכונה לה הפתעה, "הגעתי לאב המנזר ואמרתי לו שאני רוצה להיות נזירה בודהיסטית והוא צחק ושאל אותי" 'מה, את יהודייה?' עניתי לו: 'כן, יש בעיה'? והוא ענה: 'לי אין בעיה, אבל לך יש בעיה אמיתית, את לא צריכה להיות פה'. וכך במשך שנה שהיתי במנזר בהודו, אבל הרגשתי שזה לא זה ומשהו חסר לי משהו".

כשחזרה לישראל הכירה את עודד מנשה בתכנית טלוויזיה, הזוג נישא ומנהל היום בית יהודי דתי עם חמישה ילדים. הראל אחוזת התפעלות מהיהדות. "חייבים לספר לכולם על השבת וטהרת המשפחה, זהו מתכון לזוגיות טובה. אם כולם יידעו על טהרת משפחה יהיו פחות גירושים בישראל. זה קסם בזוגיות".

רגע מרגש במיוחד במהלך הערב, התרחש כאשר באחת הכיתות חיכו לאמהות מכתבים שילדיהן כתבו מראש.

בחדר ניתן היה לראות לא מעט אמהות דומעות מהתרגשות. "כל כך מרגש ומספק לקחת חלק בערב שכולו נועד לנו, האמהות. כשקראתי את המכתב שהבן שלי כתב לי לא יכולתי שלא לדמוע", אמרה יפעת נהרי, אחת האמהות והוסיפה, "בעידן שלנו, החשיבות של תקשורת בין אישית משמעותית ביותר".