זירת הפיגוע בארמון הנציב
זירת הפיגוע בארמון הנציבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים ׁהגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד נער יהודי בן 16, תושב אזור המרכז, בגין החזקת סכין וניסיון קשירת קשר לעבירת מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, שעות לאחר הפיגוע הקשה שאירע בתחילת החודש בארמון הנציב, עודכן הנער באמצעות אחת מקבוצות הוואטסאפ של ארגון "להבה" בה הוא חבר, כי הפגנת הזדהות עם אלאור אזריה שהייתה מתוכננת להתקיים בגשר המיתרים בירושלים, בה התכוון ליטול חלק, הומרה בהפגנת מחאה בעקבות פיגוע הדריסה והועתקה לטיילת ארמון הנציב.

הנער הגיע לירושלים כדי להשתתף בהפגנה לאחר שהצטייד בשני אולרים מתוך מטרה לחבור למשתתפים נוספים בהפגנה ולהוציא יחד עמם לפועל בהמשך היום פיגועי דקירה נגד ערבים בשכונת ג'בל מוכבר, וליידות לעברם אבנים.

במהלך ההפגנה הלהיט הנער את הרוחות וקרא קריאות גזעניות 'מוות לערבים'. כמו כן, הציע למשתתפים אחרים בהפגנה כי יתארגנו וילכו יחדיו לשכונת ג'בל מוכבר לדקור ערבים וליידות לעברם אבנים, אולם ההתארגנות עם משתתפים אחרים לא יצאה לפועל.

בשלב מסוים פנה הנער למשתתפים בהפגנה, שלף את שני האולרים מכיסי מכנסיו, נופף בהם ואמר: 'אני **** את הערבים לא אכפת לי להרוג את כולם' וכן 'אם אני אכנס עם ערבי לתא אני מסודר'. מיד בסמוך, נעצר הנער על ידי כוח משטרה שהגיע למקום.

מכריו של הנער סיפרו לערוץ 7 כי "מדובר בנער אשר מאובחן כבעל נטייה להמצאת סיפורים. לדוגמא מחומר החקירה עולה כי סיפר לסובבים אותו ששירת עם אלאור אזריה, וסיפר כי אביו איש צבא בכיר שבגללו אינו הועמד לדין על עבירת עריקות, בעוד שהנער הוא קטין כבן 16, אינו שירת מעולם בצה"ל ואביו אינו איש צבא''.

עו"ד אביחי חג'בי אשר מייצג את הנער מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה כי "בסופו של יום מבינים כי מדובר בדברי התרברבות על ידי נער שכבר אנשי טיפול קבעו בעניינו כי מדובר באדם בעל נטיות להמציא סיפורים מורכבים מלאי פרטים, יחידת החקירות מצאה כי הסיפורים שמסר בחקירה נסתרו ע"י כל הגורמים שנחקרו בתיק, חבל שהפרקליטות מתעקשת להגיש כתב אישום במתכונת לפיה הראיות בתיק סותרות את המיוחס לו בכתב האישום. אני סבור שהחקירה המאומצת נעשתה בתיק הלא נכון אל מול הנער הלא נכון".