אנשיו מאיימים. עבאס
אנשיו מאיימים. עבאסצילום: עיסאם רימאוו'י. פלאש 90

תנועת הפתח' בהנהגתו של מחמוד עבאס נערכת לאינתיפאדה שתוגדר כעממית לנוכח כוונת ארצות הברית להעביר את שגרירותה מתל אביב לירושלים. כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' בהסתמך על דבריו של סגן מזכיר תנועת פתח' בירושלים, שאדי מטור.

על פי הדיווח מטור אמר לטלוויזיה הרשמית של הרשות הפלסטינית כי תנועת פתח' עורכת פגישות "עם כל מנהיגי השטח בסניפים, בתנועת הנוער של פתח', השביבה, ובכל לשכותיה, כהכנה לאינתיפאדה עממית עזה".

בדבריו הצהיר בשם אנשי פתח' כי "לא נהסס לצאת לרחובות ולחזור להתעמת עם הכיבוש בכל האמצעים".

הדברים מגיעים במקביל לדבריו של "מזכ"ל הכוחות הלאומיים והאסלאמיים", חבר הוועד הפועל של אשף', ד"ר ואסל אבו יוסף, כפי שצוטטו בסוכנות הידיעות הפלשתינית 'מען' ולפיהם "העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים תגרום להפצת הטרור ולפגיעה ביציבות באזור". בדיווח נאמר עוד כי אבו יוסף מציין כי נעשות פעולות למציאת אמצעי לחץ על הממשל האמריקאי החדש על מנת למנוע ממנו לאשר את ההעברה".

במכון מזכירים דברים ברוח דבריו של סגן מזכיר תנועת הפתח' בירושלים, כפי שנאמרו מפיו של חבר הועד המרכזי של התנועה ג'מאל מוחייסן וצוטטו בעיתון אל-חיאת אל-ג'דידה.

לדבריו, "העברת השגרירות תחסל את אפשרויות השלום, והתגובה לה במקרה שתיושם היא עימות עם הכיבוש בכל האמצעים האפשריים". מושל מחוז חברון כאמל חמיד ציין בעיתון כי ירושלים היא "סמל האינתיפאדות, הסכסוכים והמלחמות, אך היא גם סמל היציבות, השלום והאהבה. מי שיעז לפעול נגדה, יישרף באש שלה, והיא הקו האדום של כל המכובדים בעולם", כלשונו.

עוד יצוין כי חבר הועד המרכזי של תנועת פתח', עבאס זכי, ציין כי התקבלה החלטה להתנגד להעברת השגרירות בכל האמצעים. חבר אחר בוועד, מחמוד אל-עאלול, הוסיף כי העם הפלסטיני מוכן לכל הקרבה למען ירושלים ואדמת פלסטין, והוא לא יוכל להסכים לצד זה.

ב'מבט לתקשורת הפלסטינית' מדגישים כי "הכמות הגדולה הזו של איומים באלימות מצד בכירים ברשות היא חסרת תקדים בממשל של עבאס. הפעם האחרונה שבה בכירי הרשות השמיעו איומים רבים של שימוש באלימות הייתה במהלך ספטמבר-אוקטובר 2015, ואז ניצת גל טרור פלסטיני שנמשך חודשים רבים".