אזריה בבית המשפט
אזריה בבית המשפטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של החייל אלאור אזריה נמשך גם היום (שלישי), עם עדויותיהם של מפקד חטיבת כפיר אל"מ גיא חזות ומזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר, שתיווך בין אביו של אזריה, צ'רלי, לבין חזות שניסה לשכנע את צ'רלי להחליף את קו ההגנה ולוותר על הגשת ערעור.

חזות מעיד בעקבות בקשת סנגוריו של אזריה, הטוענים כי הדברים שאמר המח"ט לאביו של אזריה מהווים שיבוש הליכי משפט. השופטים דחו את טענת הסנגורים מאחר שהשיחה בין האב למח"ט התקיימה לאחר הכרעת הדין.

עם זאת, כדי לקבוע האם יש בדברים שנאמרו בפגישה אלו משקל בנוגע לעונש שיוטל על אזריה, הוחלט לזמן את המח"ט בשלב הטיעונים לעונש.

סופר אמר בבית הדין הצבאי: "פעלתי על דעת עצמי בגלל אכפתיות. ניסיתי לעזור, מתוך הבנה שהיתה במשפט תוצאה קשה".

סופר העיד כי לא שוחח עם ראש אכ"א או עם בכירים צבאיים אחרים במטרה לברר כיצד למנוע מאזריה להגיש ערעור.

פרקליטו של אזריה שאל את סופר הוא מוכן למסור את הטלפון הנייד שלו כדי לברר אם הוא דובר אמת. סופר הגיב: "אני צריך להתייעץ עם עורך דין אבל אני דובר אמת. הטלפון משמש אותי לעבודה ואני לא בטוח שאני רוצה לחשוף אותו".

סופר מתח ביקורת על צוות ההגנה ואנשי התקשורת המלווים את משפחת החייל. "פגשתי שם משפחה עם ניהול ציבורי אחר לגמרי. משפחה שאוהבת את הצבא ואת צה"ל, למרות כל הכאב שהיא עוברת עכשיו עדיין היא חושבת על מדינת ישראל והצבא".

מח"ט כפיר אל"מ גיא חזות אמר בבית הדין, "אני קצין קרבי בצה"ל, לוחם כבר 27 שנים. מי שטומן לי מארבים זה רק אויבים שלי. אתם (הפרקליטים) לא אויבים שלי, אלאור אזריה לא אויב שלי, אלאור עדיין עונד את הכומתה של חטיבת כפיר ואני גאה על כך", אמר חזות.

חזות סיפר, "שוחחתי עם אלאור פעמיים בחיי. נפעם הראשונה הייתה שש שעות אחרי האירוע, כשאלאור הגיע לתחקיר מבצעי ופירט בפניי את כל האירוע. הצעתי לו לפנות לסנגור הצבאי הראשי. בנוסף, הדגשתי בפניו שכדאי שלפני כל חקירה ייקבל ייעוץ של עורך דין. אחרי השיחה ניגשתי אל לוחמי מצ"ח ואמרתי שהוא לא נאזק כי הוא לוחם, ושלא ייקחו אותו בניידת, אלא ברכב אזרחי כי הוא לא פושע".

"בפעם השניה פגשתי אותו במעצר והוא לא הסכים לענות לי אפילו 'בוקר טוב', ועל כל שאלה אמר שהוא לא יכול לענות בעצת עורכי הדין שלו. כששאלתי אותו אם הוא רוצה שמישהו מהיחידה יהיה איתו בקשר הוא השיב בשלילה ואחרי חצי שעה פורסם דבר הפגישה בכלי התקשורת וטענו נגדי שאני משבש את החקירה".