"התנ"ך - הספר האהוב עלי ועל משפחתי"

כנס היסוד של השדולה לעידוד לימוד התנ"ך בראשות ח"כ יהודה גליק התקיים היום (שלישי) בכנסת במעמד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

ח"כ גליק פתח את הכנס בדברי ברכה, "התנ"ך הוא אבן היסוד בחיבור שלנו אל התופעה הנפלאה הזו של שיבת ציון. אני אומר לכל תייר שמגיע לארץ: היום אפשר להחזיק את התנ"ך ולראות את דברי התנ"ך הולכים ומתגשמים לנגד עינינו – ששבנו הביתה. התנ"ך לא שייך לאוכלוסייה מסוימת, לא לדתיים ולא לחרדים, לא לשמאל ולא לימין – הוא תעודת הזהות של כולנו".

"ראיתי לנכון להקים את השדולה הזו כדי לחזק את הקשר בין החברה הישראלית כולה לבין לספר התנ"ך. לא זכיתי להכיר את שמואל בן ארצי ז"ל אבל ככל שאני קורא עליו אני מתפעל מהאיש הזה – אדם שהיה תלמידי בישיבת המוסר התובענית נוברדהוק, ולאחר מכן היה חבר קיבוץ מחניים, היה גם דתי וגם חילוני, גם מורה וגם תלמיד, היה אוהב תנ"ך, אב לשלושה חתני תנ"ך וסב לחתן תנ"ך. ולכן חשבתי לנכון שהגב' שרה נתניהו תכבד את המעמד הזה", הוסיף.

נתניהו בירכה גם היא על הקמת השדולה, "אני מרגישה שאני נמצאת כאן עם אבא שלי. זו גם הסיבה שהיה לי חשוב להיות כאן באירוע היום. סיפרת על אבא שהוא היה גם תלמיד חכם וגם תלמיד של התורה, תלמיד בישיבה. הוא היה גם חלוץ ועבד בפרדסים 7 שנים והיה חבר קיבוץ מחניים. אבא גם אחד היחידים שהיה גם חבר אצ"ל ואח"כ היה חבר ההגנה, כי הדבר שהיה הכי חשוב לו היה ארץ-ישראל".

"אני שמחה להיות אתכם כאן היום ואני מברכת אתכם על הקמת השדולה לעידוד לימוד התנ"ך בישראל. התנ"ך הוא הספר האהוב עליי ועל משפחתי ואני מחוברת אליו ממקום מאוד עמוק ואישי. קודם כל מאבא שלי, מורי ואבי האהוב, שמואל בן ארצי ז״ל. אבא היה משורר וסופר, אבל קודם כל חוקר תנ"ך ומוותיקי המורים והמחנכים בישראל. מחנך עברי, מורה גדול לתנ"ך, שזכה ללמד דורות, דורות של תלמידים", ציינה נתניהו, "אני יודעת שכל התלמידים שלו הוקירו ואהבו אותו - ואהבו תנ"ך, בזכותו. האהבה שלו לתנ״ך הדביקה את כולם, תלמידיו הרבים - וגם אותי, ואת משפחתנו".

"אני מחוברת לתנ"ך גם כאחות של שלושת אחיי שהיו חתני תנ"ך וגם כאמא של חתן תנ"ך – בני אבנר שהיה חתן תנ"ך בגיל 15", סיפרה נתניהו, "אני חושבת שזו משימה לאומית עבור כל הילדות והילדים שלנו: להכיר וללמוד את התנ"ך. זה ספר הספרים שלנו – ולמעשה, סיפור חיינו. הסיפור של כולנו. בכל שבת שבה בני אבנר יוצא הביתה לחמשוש מהצבא או לשבת קצרה, הוא יושב עם אבא שלו, ראש הממשלה, והם לומדים יחד את פרשת השבוע, את ההפטרה, ופרקי-אבות. הרבה פעמים גם בננו יאיר משתתף עימם בלימוד, וזה עבורי הדבר היפה ביותר שלנו כמשפחה. כך אני זוכרת את השבתות בבתינו בטבעון עם אבא ואמא ועם אחיי, בלימוד התנ"ך. כשאני רואה את הילדים שלי לומדים עם אבא שלהם, אני נזכרת בגעגוע באבא שלי ויודעת שהמורשת שלו חיה וקיימת - וממשיכה מדור לדור".

"לכן, אם יורשה לי במעמד החשוב הזה, אני מציעה לכם - ולכל מי שצופה בנו - לאמץ ולקדם את הלימוד המשותף של התנ"ך בין הורים לילדים. זאת המסורת שלנו ויש לנו זכות גדולה ללמוד אותה ולהעביר אותה אל הדורות הבאים. אני שמחה מאוד להיות כאן היום ומברכת אותך יהודה ואת כולכם על הקמת השדולה לעידוד לימוד התנ"ך בישראל. התנ"ך הוא באמת הספר האהוב עלי ועל משפחתי ואני מחוברת אליו מאוד", חתמה נתניהו.