בנט: צונאמי ערכי חינוכי

שר החינוך, נפתלי בנט, נאם הערב (שלישי) במסגרת כנס המנהלים ה-6 של מנהלי המוסדות הדתיים בים המלח, והתייחס לשורה של סוגיות חינוכיות העומדות על הפרק.

בראשית דבריו רמז בנט לסוגייה המדינית ולהזדמנות שנוצרה בנושא זה עם בחירת טראמפ לנשיא ארה"ב, "בכנס פה יש שורשים ברורים ובהירים של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. אנחנו היום בהזדמנות שלא הייתה 50 שנה, בידינו לנצל ובידינו לפספס. בפן המדיני יש הזדמנות בחודשים ובשנים הקרובות לחדד ולנעול את התובנה שבין הים לירדן תיהיה מדינה אחת - מדינה יהודית".

בנט הוסיף והתייחס גם לנושא המשפטי ואמר, "אנחנו צריכים לצאת מהמסילות המשפטיות למערכת משפט בריאה וצודקת יותר. אנו עדים כמובן לנפילות וזה הטבע אבל אנחנו בתנועה למקום טוב".

בהמשך ביקש בנט להעביר מסר למנהלי המוסדות בנושא חשיבות לימודי האנגלית, "יש לנו אלרגיה לאנגלית, 'נכות' שפוגעת בסיכויים של הצעירים שלנו להתפרס באפיקים שונים. למה צעיר דתי צריך להיות 'נכה' בעולם הדיפלומטי? צריך מהפך. אני מצפה ממנהלי המוסדות לעשות מהפך באנגלית. לא הייתי איפה שאני נמצא בלי האנגלית. לא יכול להיות שצעירים לא ידעו אנגלית".

לקראת סיום הדברים התייחס בנט לסוגיית השימוש בטכנולוגיה וחדירת המכשירים החכמים לבני הנוער, "אנחנו בעידן טכנולוגי ויש בזה הרבה יתרונות, אבל הדבר הזה בשימוש לא נכון הוא הרסני לנשמות של ילדי ישראל כולם, כולל הציונות הדתית".

"שאלתי ילדי כיתה ה' כמה נחשפו לתכנים לא ראויים - 35 אחוז", סיפר בנט, "אני אומר דברים לא נעימים אבל זה בנפשנו. הנוער נקבר בזה וכל היום מתעסק בסלולר ומאבד המון דברים. השיח הופך לבוטה ולא אנושי, אנחנו חייבים להגביל את זה".

"יש פגיעות ישירות בבני נוער, כמו דרך הוצאה מקבוצת וואטסאפ או לעשות חרם", ציין בנט, "זה נכון שזה תמיד היה אבל היום התפוצה יותר גדולה".

"החשיפה לתכנים מסוכנים משמידה את הנפש", קבע שר החינוך, "אנחנו חייבים לטפל בזה ואני מתחיל לטפל בזה. אני פונה למנהלי מוסדות לפעול בעניין. צריך להגביל ואני שוקל גם כלים של חקיקה. יש איזון בין חירות לנורמאליות. חירות זה לא דבר בלתי מוגבל. יש לנו צונמי ערכי חינוכי וזה גם הילדים שלנו. כן תתערבו, וכן לשים אינטרנט רימון. מותר להגביל. אנחנו שומרים עליהם וזאת אחריות שלנו".