אופק בוכריס
אופק בוכריסצילום: פלאש 90

בית הדין הצבאי המיוחד בקריה גזר הבוקר (חמישי) את דינו של תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, שהודה והורשע בעבירת מין בפקודתו ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת כלפי פקודה נוספת.

הרכב השופט קיבל בדעת רוב את עסקת הטיעון שנחתמה בין פרקליטיו של בוכריס לבין התביעה הצבאית וכוללת שבעה חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור עבירת מין נוספת, ועוד חודשיים על תנאי על עבירת התנהגות בלתי הולמת. השופט צבי גורפינקל סבר בדעת מיעוט כי יש להוריד את בוכריס בשתי דרגות.

ראש הרכב השופטים אלוף-משנה אורלי מרקמן אמרה בדיון, "יש למקד את רכיב העונש בפגיעה בדרגה. אמות המידה המצופות מקצין בכיר גבוהות יותר, כרום הדרגה כך גודל הציפיה".

עם זאת שיבחו השופטים את פעילותו הצבאית של בוכריס בצה"ל, "חירף את נפשו, השתתף בקרבות עזים ומסוכנים ונפצע אנושות. דרכו היתה סלולה בצבא".

בוכריס אמר בדיון הקודם לחברי בית הדין המיוחד כי הוא מצר על מעשיו. "אני לוקח אחריות מלאה על כל המעשים המפורטים בכתב האישום ומביע עליהם צער עמוק. שירתתי את המדינה במשך שלושה עשורים. אני מודה על הזכות הגדולה שהייתה לי לשרת את המדינה. צה"ל היה כל חיי. בדבר אחד אין לי ספק. אמשיך לתרום למדינה, היכן מתי ובכל דרך שאוכל", אמר.