הרב צפניה דרורי
הרב צפניה דרוריצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב צפניה דרורי רבה של קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר, אומר לערוץ 7 כי המאבק של אנשי עמונה חדר ללב העם וקידם את ההתיישבות כולה.

"גם הציבור שלנו וגם הציבור הכללי הבין שאנחנו מקיימים את מה שאנחנו מבטיחים והכול בשליטה. הוכחנו שאנחנו נאמנים לרצון שלנו להישאר ועושים מאמצים אבל עושים זאת בצורה אמתית ואצילית. גם אם נפלנו הפעם נתגבר, רק צריך להתמיד. כשעם ישראל רוצה, דברים מתגשמים. יש הרבה עיכובים אבל ארץ ישראל נקנית בייסורים".

לדבריו, מתיישבי עמונה גרמו לאמפתיה רבה, "אתה רואה את התקשורת ואת ההתייחסות בעם למה שקרה בעמונה רבים הביעו רגישות למצבם, ראינו שהרמטכ"ל חזר ללשכה כדי שהפינוי יהיה הגון, יש אחדות בעם ישראל אף אחד לא רוצה באמת להיות בצד של ארגונים כמו יש דין. הפינוי הזה היה בצורה הגונה והביא כבוד למתיישבים. העם איתנו רואים שאנחנו רוצים לעשות דברים בדרכי שלום".

הרב דרורי לא מופתע מהחלטת בג"ץ נגד המתווה עליו סוכם עם הממשלה, "נכון הם לא רצו לקבל את ההצעות שלנו. היו לנו הצעות יפות אבל הם לא רצו להיכנס לזה כי כל אחד אוהב לשמור על עורו, הם הבינו שכל החלטה שהם לא יקבלו תתקבל לא בצורה טובה".

"לא היה יכול להיות מאבק יפה יותר מזה. הייתה כאן קריאה שנשמעה מעומק הלב ועברה לכל העם. ראיתי את היחס של כל המדווחים אנשי התקשורת שנהגו בצורה נכונה מתוך סימפטיה לכל הגורמים ויצאנו כשידינו על העליונה".

הרב דרורי מעריך שהמאבק ההגון יסייע מאוד לחקיקת חוק ההסדרה, "אולי יהיו שיתנגדו אבל כעת גם הם רואים שאנחנו מחפשים סדר ולא ניצחונות. מותר לבג"ץ לדחות אבל היום יש משקל חזק מאוד לחוק ההסדרה אחרי כל האירוע הזה ייתכן שכולם יבינו שחוק ההסדרה הוא הדבר הכי נכון הכי הוגן והכי פשוט. אף אחד לא רוצה לפגוע בשום ערבי פרטי אלא לתת לו את מה שמגיע לו".