תמיר ידעי
תמיר ידעיצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף תמיר ידעי הועלה היום (חמישי) לדרגת אלוף ומונה למפקד פיקוד העורף בטקס שנערך בלשכת הרמטכ''ל בקריה שבתל-אביב.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט וחברי פורום המטה הכללי.

ידעי, שכיהן בתפקידו האחרון כמפקד המרכז לאימוני מפקדות, יחליף בתפקידו את מפקד פיקוד העורף היוצא, אלוף יואל סטריק אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כמפקד פיקוד הצפון בחודש הבא.

השר ליברמן אמר בטקס, "אנחנו מקבלים מפקדים עם תחושת אחריות, מפקדים שמוכנים לעמוד באתגרים - וכנראה שיהיו לא מעט כאלה. אני מאחל לכם הצלחה גדולה. ההצלחה שלכם היא הביטחון של עם ישראל".

איזנקוט אמר כי "פיקוד העורף בשלושת העשורים האחרונים תפס מקום מרכזי בצה"ל. ראינו במערכות האחרונות את השיפור האדיר שהתרחש קודם כל בזכות האנשים. אנשים יוצאים מן הכלל, חדורי שליחות, מוטיבציה ומקצועיות. גם כאשר קורים אסונות מחוץ לישראל, בנפאל לדוגמה, פיקוד העורף הוא הראשון לקפוץ, לסייע ולהציל חיים.

"תמיר, מביא איתו לתפקיד ניסיון פיקודי עשיר בכל התפקידים המרכזיים שצה"ל יודע להעמיד לקציניו המצטיינים. תמיר עשה זאת בכישרון רב, ביכולת לחבר אנשים ולהנהיג אותם וביכולת לפקד על חיילים בלחימה. יואל קידם מאוד את היכולות של פיקוד העורף והבחירה שלי למנות אותו למפקד פיקוד הצפון מבטאת בצורה המשמעותית ביותר את ההערכה הגדולה אלייך, יואל ואת הציפיות ממך בתפקיד הבא", הוסיף הרמטכ''ל.

מפקד פיקוד העורף היוצא, אלוף סטריק, אמר: "אנשי פיקוד העורף הם חבורה מדהימה של אנשים חדורי גאווה מקצועית ושליחות אדירה, הם עושים לילות כימים כדי לקדם את המוכנות של מדינת ישראל והם היו השותפים שלי בשנתיים האחרונות ועל כך אני מודה לכם. היתרון הגדול של פיקוד העורף הוא שהוא יודע לחבר את כל היכולות של צבא ההגנה לישראל, כל האירועים האחרונים הוכיחו את זה. הייתה לי זכות גדולה להוביל את פיקוד העורף ואת הכנת מדינת ישראל בשנתיים האחרונות. יש לנו עורף חזק, איתן, מוכן, אני חושב שהוא יאפשר את הזמן המתבקש למדינת ישראל ולצה"ל להשיג את מטרות המלחמה".

מפקד פיקוד העורף הנכנס, אלוף ידעי, אמר כי "במעמד מרגש זה, אני מצטרף לפורום המטה הכללי של צה"ל. לצד הכבוד הרב, עבורי זוהי גם זכות גדולה, ומחויבות רבה להיות ראוי לפורום שעל שולחנו עומדות דרך קבע החלטות חשובות ומורכבות. ועל כן, בראש ובראשונה, אני מבקש להודות לשר הביטחון ולרמטכ"ל על האמון והמינוי. אני מקבל את הפיקוד מידיו הנאמנות והמסורות של חברי יואל, מסע הגילוי וההיכרות שלי עם פיקוד העורף הותיר בי רושם עמוק של פיקוד מקצועי, יסודי, חדור תחושת שליחות ורווי בעשייה מרשימה, רלוונטית ומשפיעה".