שחקני ירושלים. לא רוצים לשחק בשבת
שחקני ירושלים. לא רוצים לשחק בשבתצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

האם הנציגה היחידה של ישראל במפעל היורוקאפ האירופי תשחק בשבת? אם הדברים תלויים בסגנית האלופה מהבירה, הפועל ירושלים, זו תעשה הכל בכדי שלא תשחק בשבת.

עוד בטרם הבטיחה את מקומה ברבע גמר היורוקאפ, אליו כבר העפילה, האדומים מהבירה קיבלו לידיהם את לוח המשחקים הצפוי להם כשהמשחק השני שאמור להתקיים בתאריך ה-3 למארס, יום שישי, יתקיים בתוך השבת, על פי שעון ישראל.

בהפועל, שעל מרבית אוהדיה נמנים אוהדים דתיים ומסורתיים, עמלים בימים האחרונים על כך שלא ישחקו בשבת, דבר שימנע מאוהדיהם לצפות במשחקם, שגם כך יתקיים בחוץ.

לראשונה במפעל היורוקאפ האירופי, משחקי הגמר יתקיימו בשיטת סדרה הטוב משלושה, כשבמידה שהירושלמים יסיימו ראשונים בבית האירופי שלהם, המשחק הראשון והשלישי יתקיימו בישראל, והשני בחוץ.

בעוד שהמשחק הראשון ייערך ביום שלישי, 28 בפברואר, המשחק השני מיועד ליום שישי, 3 במארס והמשחק השלישי והמכריע, אם יהיה בו צורך, יתקיים ביום רביעי, 8 במארס.

בקשתם של האדומים להנהלת המפעל האירופי טרם התקבלה בחיוב, ובהנהלת היורוקאפ אמרו כי זו תיבחן רק לאחר משחקי מחזור הנעילה, בעוד שלושה ימים, שבעקבותיהם תושלם מפת העולות.

אם אכן תשחק בשבת, זו לא תהיה הפעם הראשונה בה נאלצת ירושלים לשחק בזמן קדוש עבור אוהדיה הרבים, כשזו שיחקה לפני שנתיים בערב ראש השנה במוקדמות היורוליג.

כמובן במידה שהירושלמים יסיימו במקום השני, משחקם בארץ לא יתקיים בשבת, ובמועדון האדום בונים על כך בבקשתם.

באם בקשתם של הירושלמים תתקבל, האפשרויות לקיום המשחק הן להקדמת המשחק ליום חמישי, דחייתו למוצאי שבת או קיומו ביום שישי בשעת צהריים.

באם הירושלמים יסיימו ראשונים הם ככל הנראה יפגשו את אחת משתי היריבות הספרדיות בבית המקביל, גראן קנאריה או פואנלברדה כשמרחב התמרון אינו גדול בשל העובדה כי שתיהן אמורות לשחק יומיים מאוחר יותר במסגרת הליגה הספרדית המקומית שמתקיימת בימי ראשון.

לא רק זאת, אלא שהירושלמים ייתקלו גם בהמשך מסעם האירופי במפעל, אם ימשיכו בו, בסוגיית השבת, כשמשחקי חצי הגמר והגמר היוקרתי עשויים להתקיים במהלך סוף השבוע.