עיטור מגרמניה לח"כ נחמן שי
עיטור מגרמניה לח"כ נחמן שיצילום: לשכת שי

שגריר גרמניה בישראל, ד"ר קלמנס פון גטצה, העניק הערב (ראשון) לח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני) את עיטור מסדר ההצטיינות מטעם נשיא הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, עבור תרומתו הגדולה והמשמעותית לקידום יחסי ישראל-גרמניה.

ח״כ שי משמש כראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-גרמניה בכנסות ה-19 וה-20. הוא הישראלי ה-11 המקבל עיטור זה, שניתן מאז שהתבססו היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, בשנת 1965.

ח"כ שי אמר כי "קבלת אות העיטור מלווה ברגשות מעורבים. מצד אחד בתודה ובהערכה רבה ומצד שני בהסתייגות ובחשש. כמו רבים אחרים, אני נושא עמי זיכרונות אישים, משפחתיים ולאומיים שממשיכים ללוות אותי כל חיי. עם זאת, אני מחוייב לביטחונה ולהצלחתה של המדינה אשר יחסי ישראל-גרמניה הם אחד הנדבכים החשובים שלה.

"אני גאה להוביל יחד עם יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, את השיח בין הכנסת והבונדסטאג ולקדם את הערכים המשותפים לשני העמים, בראש ובראשונה דמוקרטיה, זכויות אדם, שלטון חוק, מחויבות לצדק ואחריות שחורגת מתחומי הגבולות הגאוגרפים''.

שגריר גרמניה, ד"ר קלמנס פון גטצה: ״אני רוצה לשבח את חבר הכנסת שי על מעורבותו הבלתי נלאית ועל תרומתו יוצאת הדופן ביחסים הפרלמנטריים והדיפלומטיים בין שתי המדינות. מעבר למעורבותו האישית פורצת הדרך לאגודת הידידות, אני רוצה לשבח אותו על הסברת העמדות הגרמניות של גרמניה בישראל״.

ראש קבוצת הידידות וולקר בק: ״הצלחתך להסביר את המצב המורכב בו שרויה ישראל, אינה מובנת מאליה. בזכותך אנו מבינים בגרמניה את הפוליטיקה וההיסטוריה של ישראל. ניחנת ביכולת הסברה יוצאת דופן״.

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, חתם את האירוע בדברים: "אני רוצה לברך אותך נחמן על השירות המרשים שלך, גם מעבר לפעילות הציבורית המרשימה שלך, במשך עשרות בשנים למען מדינת ישראל עם ישראל. גרמניה היא לא רק בת ברית ומדינה חשובה מאוד, אלא שהרגישות, ההיסטוריה והעבר חייבים להיות חלק מהעכשיו וחלק מההחלטות של מדינת ישראל. אני מאוד מקווה שמעבר לכל בדיקה או חקירה, שיתוף הפעולה האסטרטגי ואספקת כלי הנשק האסטרטגיים לישראל תימשך ללא הפרעה".