השר חיים כץ
השר חיים כץצילום: פלאש 90

שר העבודה והרווחה חיים כץ סיכם הבוקר עם נציגי האוצר וראשי ארגוני מעונות היום בישראל על תוספת שכר משמעותית למטפלות ולמבשלות במעונות היום המוכרים ע"י המשרד.

בהתאם להסכמות קודמות של השר כץ עם ראשי מעונות היום בישראל, החל מחודש ינואר 2017 התווספו מאות שקלים לשכרן החודשי של המטפלות והמבשלות במעונות היום המוכרים של משרד העבודה והרווחה.

שכרה של מטפלת עם ותק של עד שלוש שנים עלה ב- 400 שקל ושכרה של מטפלת ותיקה יותר עלה ב- 300 שקל בחודש.

על מנת לממן את העלאת השכר תוענק תוספת מידית של כ- 50 מיליון שקל לארגונים ולרשויות המפעילים מעונות יום.

במשרד מקווים שצעד זה יסייע בגיוס מטפלות חדשות, בשימור מטפלות ותיקות במעונות היום ובהגדלת היקף המטפלות בעלות הכשרה, תחומים שעד כה לא טופלו בהיקף כזה.

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר "בניית מעונות חדשים, הוספת סמלים תוך צמצום בירוקרטיה וטיפול הולם בשכרם של המטפלות והמבשלות הם יעד מרכזי במדיניות משרדי שמטרתם קידום מערך המסגרות לגיל הרך, גיוס משאבים משמעותיים להרחבת היצע מעונות היום והמשפחתונים ושיפור מעמד המטפלות. מעונות היום המוכרים מהווים תשתית חשובה לעידוד תעסוקת אימהות, ולהורדת יוקר המחייה לזוגות צעירים".

ליאת גלנץ, רכזת הקואליציה לחינוך מלידה, ציינה "זוהי בשורה חשובה למטפלות, למבשלות ולהורים. אנו גאים שמשרד העבודה והרווחה קשוב לצרכים שהוצפו ומוצפים. הסדרת תחום הגיל הרך (לידה עד 3) במדינת ישראל היא משימה לאומית - ואנו מאמינים בשותפות שנרקמה עם שר הרווחה בשנה החולפת".