צו מניעה. אל על
צו מניעה. אל עלצילום: תומר נויברג. פלאש 90

בית הדין לעבודה בתל אביב נתן צו המורה להסתדרות, נציגות עובדי אל על וראשי ועד הקברניטים בחברה להפעיל את מרותם ופיקוחם הארגוני על נציגי הטייסים ולגרום לקיום שקט תעשייתי מוחלט.

בית הדין קבע כי על הטייסים לקיים עבודה תקינה על מנת למנוע ביטולי טיסות ולקיים שגרת הדרכות. בנוסף ניתן צו המורה לטייסי החברה להימנע מלשבש את פעילות החברה.

בית הדין לעבודה מתח ביקורת הן על הטייסים והן על הנהלת החברה, "שני הצדדים בחרו להתנהל בכוחנות, שבה משולבת מידה לא מבוטלת של אדישות לנזק הרב שמשלם הציבור".

בית הדין דחה את הטענות לפיהן לא מדובר בפעילות מכוונת של הטייסים לשיבוש לוח הטיסות, וקבע כי הראיות לפעילות מכוונת מבוססות דיין.

"התרשמנו כי במקרה דנא אצ"א (אנשי צוות אוויר - ע.ב.) מפרים את הוראות המעסיק מתוך כוונה לשבש את עסקו, על מנת להשיג מטרות קיבוציות, וזאת תוך עשיית די עצמי והתעלמות מהכללים שנקבעו בחוק ובפסיקה", נאמר עוד בהחלטת בית הדין.

מהנהלת אל על נמסר בתגובה "אנו מברכים על החלטת בית המשפט וקוראים לטייסים לשוב אל שולחן המו"מ. צר לנו על הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהשיבושים שהיו בימים האחרונים. אנו מקווים לשוב באופן מיידי לפעילות סדירה על מנת להעניק שירות ללקוחותינו ולטובת כלל עובדי החברה".