"אין מקום לפעול נגד רב שמונע התבוללות"אלירן אהרון

בית משפט השלום בירושלים נתן תוקף של פסק דין להסכמת הפרקליטות שרב הפעיל בארגון להב"ה לא יורשע, לאחר שניסה לשכנע בני משפחה של שוטרת שלא לאפשר את התבוללות הבת.

הפרשה החלה לאחר שמאבטחת בתחנת משטרה חיטטה בטלפון של שוטרת וגילתה כי היא מנהלת קשר רומנטי עם בן זוג ערבי. המאבטחת העבירה את הפרטים לארגון להב"ה, ורב מהארגון נכנס לפעולה ושוחח עם משפחת השוטרת על מנת שאלה ישכנעו את הבת שלא להתבולל.

הדבר הגיע לידיעת המשטרה שפיטרה את המאבטחת והפרקליטות הגישה נגדה ונגד הרב כתב אישום, בטענה של פגיעה בפרטיות.

לאחר שהובהר למשטרה כי השוטרת תאלץ לעלות על דוכן העדים ולהיחקר על קשריה עם המוסלמי, הודיעה הפרקליטות כי תסכים שהרב והמאבטחת לא יורשעו - והם ישלמו פיצוי של 500 שקלים, בגין הפרת הפרטיות שהתבטאה בכך שהמאבטחת חיטטה בפלאפון של השוטרת. הרב מסר לבני המשפחה צילומים של התכתבות בין השוטרת לבין המוסלמי.

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין אמר, "אנחנו בארגון להב"ה נמשיך לפעול למען בנות ישראל. חבל שהמשטרה במקום לסייע למצווה חשובה מנסה להפריע".

עו"ד איתמר בן גביר הוסיף כי "יש להצטער שהפרקליטות הגישה כתב אישום נגד רב שמנסה לשכנע בת ישראל שלא להתבולל. טוב עשתה הפרקליטות שהסתפקה באי הרשעה, אם כי לטעמי גם זה חמור מידי, ואין שום מקום לפעול נגד רב שעושה את חובתו ופועל לפי ערכי התורה והמדינה היהודית"