שבח שטרן
שבח שטרןיוני קמפינסקי

שבח שטרן, יו"ר המטה הלאומי בליכוד, מקווה שראש הממשלה יציג לנשיא ארה"ב את הדרישה לבנות ביו"ש לפי צרכי הגידול הטבעי.

בשיחה עם ערוץ 7 אומר שטרן כי "ישראל ויו"ש צריכים לרדת למקום נמוך ברמת ההתעניינות העולמית וכבר עכשיו אנחנו רואים חוסר תגובה של הבית הלבן על חוק ההסדרה. כולנו נמצאים בפוסט טראומה מממשל אובמה ויש סימנים ליחסים טובים עם ארה"ב אלא אם כן נציע להם הצעות שמבוססות על יחסים קודמים עם ארה"ב.

"לכן אני מקווה שנתניהו יציג קו ברור - שאנחנו מתכוונים לבנות לפי הצורך של התפתחות היישובים ולהקים ישובים חדשים", הוסיף שטרן.

לדבריו הצגה מחודשת של רעיון ''שתי מדינות לשני עמים'' יגרור התנגדות גדולה בליכוד, "אין לי רמז מה הולך להיות בפגישה (בין נתניהו לטראמפ) אבל יש לי ידיעה שמפלגת הליכוד לא הביעה מעולם תמיכה בשתי מדינות לשני עמים. הליכוד קיבל החלטה לא למדינה פלשתינית, רוב שרי הליכוד הבכירים מתנגדים לכך.

"ייתכן שנתניהו אמר את זה בתקופת אובמה אבל אם הוא ינסה להוביל מהלך כזה גם בתקופת טראמפ הוא יתקל בהתנגדות גדולה מאוד בתוך המפלגה ואנחנו כקבוצה פוליטית שעשתה משהו למען חוק ההסדרה נפעל שזה לא יימשך".

שטרן מברך על חוק ההסדרה, "זה יום חג למרות שזה פתרון רק לחלק מהבעיות. אם היינו מחילים את הריבונות לא היינו צריכים את חוק ההסדרה. הרצון שלנו היום הוא שיבנו לפי הגידול הנורמאלי. היום היינו צריכים להיות שש מאות אלף יהודים ביו"ש לא כולל ירושלים, אבל ההתפתחות נבלמה בעיקר בגלל ממשל אובמה. אני אסתפק אם יבנו ויקימו יישובים כמו בתקופת ביבי הראשונה כשתכננו בלי לעשות חשבון אם זה בגושים או לא.

''אני בעד בנייה בגוש ההתיישבות אבל לא על חשבון יישובים אחרים, ארץ ישראל היא מקשה אחת וכמו שבהקפאה לא הפרידו בין הגושים ליישובים האחרים כך לא תהיה הפרדה בבניה", הוסיף שטרן.