אובמה בנופש
אובמה בנופשצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, בילה חלק ניכר מזמנו כנשיא על מדשאות הגולף, כך שההחלטה שלו לחגוג את סיום כהונתו בנופש ממושך לא אמורה להפתיע.

אובמה ורעייתו מישל יצאו לנפוש בפאלם ספרינגז שבקליפורניה מיד לאחר השבעתו של דונלד טראמפ, ב-20 בינואר, והמשיכו משם לאיים הקריביים, שם הם מבלים כאורחיו של המיליארדר הבריטי ריצ'רד בראנסון, באתר הנופש "נקר איילנד" שבבעלותו.

אובמה ניצל את החופשה כדי ללמוד את ספורט הקייטסרפינג (kitesurfing), שבו עומדים על גלשן קטן ומשתמשים במצנח מיוחד ובכוח הרוח כדי לגלוש. בו בזמן, בראנסון – שייסד את חברת וירג'ין – למד איך לגלוש על פוילבורד (foilboard) – סוג של גלשן עם סנפיר תת-מימי מוארך בעל צורה מיוחדת שגורם לגלשן להתרומם מעט מעל פני המים.

אחרי כמה ימי אימונים, השניים ערכו תחרות. בראנסון סיפר שהצליח לגלוש עם הפוילבורד למרחק של 50 מטרים, אך אובמה גלש 100 מטרים עם הקייטבורד שלו וניצח.

לאתר ''נקר איילנד'', אי בגודל של כ-300 דונם, יש צוות עובדים של כמאה איש, והוא יכול להכיל עד 30 אורחים. מחירי אירוח: 42 אלף דולר ללילה, אם שוכרים את האי כולו, או 27 אלף דולר לשבוע, אם שוכרים וילה אחת למשך שבוע.