יוסי דגן
יוסי דגןצילום: גור דותן

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, מברך הערב (שלישי) על פסק הדין בתפוח מערב לאחר ששופטי בג"ץ דחו את עתירתו של ארגון השמאל הקיצוני "יש דין".

לדברי דגן, פסק הדין המחייב את העתקת המקום יביא להסדרתם של לפחות 800 דונמים בתפוח מערב - פי שלושה משטחו של כפר תפוח היום.

"ארגון יש דין בא לקלל ויצא מברך. צר לי שזו הדרך להגיע לקבלת זכויות בסיסית במדינת ישראל כמו בניה והתפתחות. אולם מוטב כך מאשר לחזות בהרס", אמר דגן.

"אנחנו מקווים שההחלטה היום של בג"ץ מבשרת על רוח חדשה של הסדרה ולא של הריסה מצד בית המשפט העליון והמדינה. הניצחון הזה היום אני מקווה יעביר את המסר הנכון לארגוני השמאל שמטרת ההרס שהם שמו לנגד עיניהם לא רק שלא מתממשת אלא מביאה לבנייה והתחדשות".

ביחס להעתקתם של שבעת הקראוונים בכמה עשרות מטרים אמר דגן, "המועצה האזורית שומרון תלווה את המשפחות ותבחן את צעדיה".

דגן הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הסגל של ראש הממשלה יואב הורוביץ, לשר הבטחון אביגדור ליברמן, לעוזרו לענייני התיישבות קובי אלירז ולשרת המשפטים איילת שקד שסייעו להביא לפתרון.

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה היום, "פסק הדין בעתירה על היישוב תפוח מערב הוא הצלחה חשובה להתיישבות בארץ ישראל. היישוב תפוח מערב הוסדר, העתירה נגדו נמחקה ותפוח מערב יוכל מעתה לפרוח ולצמוח.

ההישג הזה הושג בעבודה יסודית והדוקה עם המועצה האזורית שומרון, משרד הביטחון מחלקת הבג"צים במשרד המשפטים".