בנט ואריאל במכללת ספיר
בנט ואריאל במכללת ספירצילום: גדעון שרון

שר החקלאות אורי אריאל ושר החינוך נפתלי בנט סיירו היום (שלישי) במערכת החינוך של המגזר הבדואי בנגב במטרה לשמוע את צרכי המגזר בתחום החינוך.

שיפור החינוך במגזר הבדואי הוא חלק מרכזי בתכנית החומש למגזר הבדואי שתאושר בממשלה בשבועות הקרובים.

בסיור הוצגו מגוון פערים של המגזר הבדואי בתחום החינוך. כך לדוגמא, ישנם פי שלושה יותר בעלי השכלה אקדמאית במגזר הכללי מאשר במגזר הבדואי ושיעור בעלי תואר במגזר הבדואי הוא 8.7 אחוזים בעוד במגזר הכללי הוא 28.5 אחוזים. בנוסף, כ-81 אחוזים מתוך בני ה-17 במגזר הבדואי אינם זכאים לבגרות.

הסיור נפתח במכללת ספיר בשדרות, שם התוודעו בנט ואריאל לתכנית "שער לאקדמיה" שמפעילה הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. התכנית משלבת סטודנטים בדואים במכללה על ידי מתן תמריצים הן למכללה והן לסטודנטים.

בהמשך הסיור הגיעו השרים לקסר א-סיר ושם הציגו בפניהם אנשי הרשות את תכנית החומש שתגיע בקרוב לאישור הממשלה.

שר החקלאות אורי אריאל: "אנחנו נמצאים פה היום כדי לקדם את החינוך במגזר הבדואי, גם בקרב הילדים והנוער וגם בקרב הסטודנטים הבוגרים. זה לא סוד שהמציאות כיום בחינוך בחברה הבדואית טעונה שיפור, אבל אני מאמין שיחד עם שר החינוך ואנשי המקצוע במשרד החינוך נעשה שינוי גדול לטובת החברה הבדואית ולטובת מדינת ישראל".

שר החינוך נפתלי בנט: ״המציאות בחברה הבדואית בכלל ובמערכת החינוך הבדואית מציבות בפנינו אתגר. אין שום סיבה שילדה בדואית תקבל פחות ממה שזוכה לו ילד מקרית אונו רק בגלל שנולדה ברהט. עלינו מוטלת החובה לעשות ככל יכולתנו לצמצם את הפערים הן במערכת החינוך והן בהשכלה הגבוה.

''בהמשך לסיור היום, הנחתי את אנשי משרדי והמועצה להשכלה גבוהה להמשיך לפעול במרץ ולהוציא לפעול עוד תכניות ברוח זו״, הוסיף בנט.

יאיר מעיין מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב: "תכנית החומש שגיבשנו ונביא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים, תגשר על הפערים הגדולים שהחברה הבדואית סובלת מהם בתחום החינוך. זאת חברה שזקוקה לתגבור התקציב בצורה משמעותית וזה בדיוק מה שעשינו בתכנית החומש''.