נתניהו ומרקל
נתניהו ומרקלצילום ארכיון: עמוס בן גרשום - לע"מ

גרמניה מצטרפת לשורת המדינות שגינו בחריפות את חוק ההסדרה שאושר השבוע במליאת הכנסת.

אחרי צרפת, בריטניה והאיחוד האירופי, דובר משרד החוץ בברלין אמר היום (רביעי) כי "חוק ההסדרה מעניק לגיטימציה להתנחלויות על שטח פלסטיני ומערער את פתרון שתי המדינות - המהווה פתרון יחידי לסכסוך במזרח התיכון".

לדברי שפר, מטרת חוק ההסדרה היא "להכשיר רטרואקטיבית מאחזים והתנחלויות בשטחים כבושים שנחשבו בלתי חוקיים אפילו על פי ישראל עצמה. אנשים רבים בגרמניה, שעומדים לצדה של ישראל, מאוכזבים מהמהלכים האחרונים".

"הביטחון שהיה לנו במחויבות של ישראל לפתרון שתי המדינות התערער באופן משמעותי", ציינו במשרד החוץ הגרמני. "האיטרס של ישראל הוא שלום בר קיימא שיתקבל באמצעות מו"מ לפתרון שתי המדינות. הפתרון הזה נותר מהותי במדיניות שלנו במזרח התיכון".

בברלין הוסיפו: "לאור ההסתייגויות הרבות של היועמ"ש ושל גורמים משפטיים אחרים בישראל, יהיה טוב הדבר אם חוק ההסדרה יעבור בחינה משפטית מחודשת. אנחנו מקווים ומצפים מממשלת ישראל לחדש את מחויבותה לפתרון שתי המדינות ולנקוט לטובת המהלך צעדים מעשיים כפי שנקראה על ידי הקוורטט".

ח״כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה הבוקר כי ״הכניעה הפוליטית של ביבי עולה לנו גם במחיר בינלאומי. מדינות העולם אומרות את המובן מאליו - אי אפשר לחוקק חוק שמותר לגנוב מאנשים רק בגלל שאינם אזרחים. אנחנו מרחיקים מאיתנו את המדינות האחרונות שאוהדות אותנו. נתניהו שוב בחר באינטרס הצר של המתנחלים, גם במחיר פגיעה בדמוקרטיה וביחסים שלנו עם מדינות העולם״.