השר חיים כץ
השר חיים כץצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

שר הרווחה חיים כץ (הליכוד) הצהיר היום (רביעי) במענה לשאילתה אותה הגיש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מעל בימת הכנסת כי יפעל להגדלת תקציב קמחא דפסחא השנה.

בנאומו סיפר ח"כ מקלב כי תקציב 'קמחא דפסחא הופחת משמעותית בשנה האחרונה. "עם התקרב מועד פרסום חלוקת ה"קמחא דפסחא" לנזקקים, עולה כי התקציב לפרויקט הופחת משמעותית לעומת התקציב שהיה בשנים עברו, מה שמעמיד בספק את מימושו של הפרויקט החשוב והנצרך", אמר מקלב והוסיף כי "עלינו להזדרז אנחנו עומדים כחודשיים ימים לפני חג הפסח וההתארגנות לוקחת זמן רב".

יש לציין כי התקציב המקורי הוא כשני מיליוני שקלים וחצי. "תקציב זה הוא לעג לרש שכן כל משפחה תקבל מהתקציב הכולל כשנים וחצי שקלים", השיבו מקלב.

שר הרווחה כץ השיב למקלב, "במענה לשאלתך, אפעל ואעשה כל מאמץ להגדלת תקציב קמחא דפסחא השנה מה שייתן מענה יותר מאשר בשנים עברו".

במקביל אמר השר כי "אנו יוצאים כבר בשבוע הקרוב בפרויקט מיוחד אשר במסגרתו יחולקו אלפי שוברים למשפחות נזקקות מידי חודש בשווי 350 שקל והמשפחות יכלו לקנות ערך קניה של עד 500 שקל.

ח"כ מקלב הודה לו על הדברים. "ישנם עשרות אלפי משפחות עניות, יוזמה זו תעזור להם ולו במעט לקבל את העזרה בכבוד ולקנות את המצרכים המתאים להם, עזרה זו חשובה ואנו מקווים שפרויקט זה יצליח".