הפגנות החרדים בירושלים
הפגנות החרדים בירושליםצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפגנות הקיצונים נמשכות: לאחר שהמגעים לשחרור העריק כשלו, הודיעו היום (חמישי) אנשי 'הפלג הירושלמי' כי בכוונתם לצאת להפגנות סוערות בשמונה מוקדים ברחבי הארץ.

על פי ההודעה ששוגרה לאנשי הרב אוירבאך בריכוזים החרדים, ההפגנות יתקיימו בבני ברק: גהה/ז'בוטינסקי; במודיעין עילית: צומת שילת; בירושלים: בר אילן שמואל הנביא; בירושלים: רחוב שבטי ישראל פינת כביש 1; כביש 38 בית שמש; צומת הכניסה לאשדוד; צומת הכניסה לאלעד; הכניסה לביתר עילית.

מדובר בעריק שהוענש בעשרה ימי מעצר בכלא ענתות. במהלך יום האתמול נעשו מאמצים לשחררו אולם המגעים לא צלחו ולאחר הליך משפטי הוא נשפט בשנית לעשרה ימים.

אתמול הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לבחון הפסקה מוחלטת של הסדר דחיית הגיוס לשתי ישיבות בראשן עומד הרב שמואל אוירבך - גרודנא ומעלות התורה. ההנחיה ניתנה בעקבות ההפגנות האלימות שערכו תלמידי הרב יממה קודם לכן במחאה נגד מעצר בחור ישיבה שערק מצה"ל.

ליברמן גם ביקש מחבר סיעתו, ח"כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב שתי הישיבות. שר הביטחון אמר כי לא יסכים בשום אופן "לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה"ל".

"עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס", הוסיף ליברמן.

לדבריו, "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה"ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו".