ישראל כץ
ישראל כץצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בשאילתא לשר התחבורה ישראל כץ טען ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) כי רוב הליקויים בתחבורה הציבורית בירושלים הינם בקווים המשרתים את המגזר החרדי.

"מסמך של משרד התחבורה חושף ליקויים בתחבורה הציבורית בבירה, רובם בקווים המשרתים את המגזר החרדי. בתחנת הכותל בלבד ישנן חריגות של 20% מהאוטובוסים. קו 3 לכותל ובחזרה מאחר יותר מכולם. רצוני לשאול: מה ייעשה כדי לטפל בממצאים אלו?", שאל מוזס.

כץ השיב לח"כ מוזס והסביר כי "חברת אגד מחויבת בהפעלת רישיונות קווי השירות שניתנו לה על ידי הרשות באורח תקין, סדיר ורצוף. לאחרונה קיימת בעיה בגיוס נהגים לאגד, ולעיר ירושלים בפרט, וכתוצאה מכך נוצרו בעיות תפעוליות בקווים העירוניים''.

עם זאת הבהיר כי בעיה זו אינה פוטרת את ''אגד'' ממחויבותה לרמת שירות נאותה ומשרד התחבורה לא יאפשר פגיעה ברמת השירות בקו כזה או אחר. "לפיכך, בחודשים האחרונים תוגבר מערך הפיקוח והבקרה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית על פעילות אגד בעיר ירושלים. זאת, כמהלך מרתיע לאור פניות הציבור שהועברו אלינו בנושא".

כץ הוסיף כי "בעקבות תגבור מערך הפיקוח והבקרה, התגלו ליקויים רבים בתפעול השירות של אגד בעיר ירושלים. עד לאוגוסט 2016 רמת השירות שניתנה על-ידי אגד הייתה ממוצעת לענף. בקרה שוטפת ופניות ציבור מצביעות על ירידה ברמת השירות מאז אוגוסט 2016 ועד היום. בעקבות מגמה מדאיגה זו, פעל המשרד לביצוע בקרה ממוקדת בחודש ספטמבר 2016, שהעלתה מספר חריגות רב באשכול ירושלים עירוני בכלל, בקווים 1 ו-3 בפרט. לפיכך, החל תהליך אכיפתי מול אגד, שבסופו הוטל קנס כספי כבד על החברה.

"במידה ויימצאו ליקויים נוספים בעתיד, יופעל הליך אכיפתי בשנית. אציין כי בשבוע האחרון נערך שימוע ל"אגד" בגין הליקויים שהתגלו במרחב ירושלים, ובימים הקרובים יוחלט על המשך הפעילות מולה", הוסיף שר התחבורה.