תושבי עמונה בסיור השבוע למציאת אתר חלופי ליישוב הקבע
תושבי עמונה בסיור השבוע למציאת אתר חלופי ליישוב הקבעצילום: מטה המאבק עמונה

תושבי עמונה שפונו מבתיהם הקימו היום מאהל מחאה מול הכנסת בדרישה מהממשלה לקיים את התחייבותה ולהקים את היישוב החדש.

בימים האחרונים סיירו תושבי עמונה במספר מקומות ברחבי בנימין על מנת למצוא מקום מתאים להקמת יישוב חלופי עבורם. האפשרויות שעמדו על הפרק היו מקומות עם היתכנות גבוהה להקמת יישוב, כולם על אדמות מדינה.

לפני חודשיים התחייב ראש הממשלה בכתב כי במידה ופינוי עמונה לא יימנע – הממשלה תפעל באופן מיידי להקמת יישוב חדש לעקורים - עד לסוף חודש מרץ. גם ימים ספורים לפני הפינוי חזר ראש הממשלה בפומבי על התחייבותו זו.

לאחר דיונים בחרו תושבי עמונה בגבעת "גאולת ציון" - גבעה גדולה צפון-מזרחית לעמק שילה, מתוך הבנה כי המקום מתאים להקמת יישוב ללא עיכובים. התושבים, שמתאכסנים מאז הפינוי באכסניה בעפרה בתנאים קשים מאד, עלו היום לירושלים והקימו מאהל מחאה בו ישהו עד שהממשלה תמלא את התחייבותה ותאשר את הקמת הישוב.

"שבענו אכזבות ושבענו הבטחות. אין לנו עניין בדיבורים אלא במעשים. אחרי המכה הכואבת שספגנו, ואחרי העוול שנעשה בהחרבת הישוב שלנו, התיקון המתבקש הוא הקמת ישוב חדש ושיקום הקהילה. איננו מעוניינים בתנאים משופרים או בפתרון קל. באנו לגור כאן באוהלים מול הכנסת, עד שהממשלה תעמוד בהתחייבות שלה. יש לנו כוחות לבנות ולנטוע, זה מה שייתן לנו כוח לקום מאבלנו, וזה מה שמגיע לעם ישראל לאחר הנזק העצום שנעשה".

ביום ראשון הקרוב אמורה הממשלה לאשר את הקמת הישוב, דבר שלא נעשה מזה עשרות שנים.