בית משפט. (אילוסטרציה)
בית משפט. (אילוסטרציה)צילום: אייסטוק

תפנית דרמטית בפרשת 'לה-פמיליה'. רגע לפני שהוא עולה על דוכן העדים בכדי למסור את עדותו, עד המדינה בפרשת מעצרם של חברי ארגון האוהדים של בית"ר ירושלים, משנה את גירסתו.

הכל החל כשעורכת הדין רוי גבריאל, המייצגת מספר נאשמים בתיק, הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי לקבל מהפרליקטות והמשטרה מיידית את כל חומרי החקירה הרלוונטיים בכדי להיערך לדיון שיתקיים ביום ראשון הקרוב ובמטרה להגן על לקוחותיה.

הבקשה אמנם נדחתה, אך שעתיים לאחר מכן הודיעו בפרקליטות כי הם מחזירים את התיק לימ"ר מחוז חוף, זאת לאחר שעלו מספר ליקויים חמורים הקשורים לאמינותו של עד המדינה.

על פי המסתמן, מלבד העובדה כי עד המדינה ששימש כסוכן סמוי של המשטרה בפרשה המדוברת, שינה את גירסתו הראשונית, החביא הוא גם מספר הקלטות מהיחידה החוקרת, כשכל זה בתקופה בה הופעל על ידי המשטרה ומהן עולה כי היה מעורב ברכישת סמים ושלל עבירות פליליות.

בעדותו החדשה אמר עד המדינה, שמיד עם תחילת הפרשה העלה סימני שאלה בדבר מהימנותו, כי בעדותו הראשונה לא אמר שאחד הנאשמים המרכזיים היו בזירה בשכונת פלורנטין שבתל אביב, בו היה ניסיון לרצח של אוהד הפועל ת”א בגרזן.

יש לציין כי מרבית העצורים בפרשה כבר שוחררו, חלקם בתנאים מגבילים וחלקם ללא שום עבירה פלילית.

מדובר אם כן במכה גדולה למשטרה ולפרקליטות, שלאורך כל הדרך ניסו למנוע את הבאתו של עד המדינה לדוכן העדים, ככל הנראה מחשש למהימנותו.

תגובת פרקליטות מחוז ת"א: "במהלך פגישת רענון לקראת עדותו של עד המדינה בתיק, ולאחר שהעד שמע את כל ההקלטות המצויות בידי הפרקליטות, הנוגעות לשיחות שלו עם המעורבים בפרשה, העד מסר מיוזמתו כי קיימות שיחות נוספות, אשר אותן מסר למשטרה בזמן אמת. בעקבות זאת, הפרקליטות ביקשה מהמשטרה לבצע בדיקה באופן מיידי בדבר קיומן של הקלטות נוספות שמסר העד ולא הועברו לפרקליטות. במסגרת בדיקה זו, העד לא ייחקר שוב ובעצם קיומה אין כדי לפגוע במהימנותו, אלא לחזק אותה".