הדרבי של חיפה נצבע אדום הערב
הדרבי של חיפה נצבע אדום הערבצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

חיפה תחתית. שנים מכבי חיפה שלטה בעיר. ניצחונות על היריבה העירונית היו דבר שבשגרה, כשגם ההופעות המכובדות והרבות באירופה תרמו לתדמית של הקבוצה הטובה ביותר בכרמל.

אחרי הערב (מוצאי שבת) ממכבי חיפה נשאר רק התדמית שגם היא כבר לא מה שהייתה.

הירוקים מהכרמל הובסו בידי היריבה העירונית, הפועל הקטנה, בתוצאה המהדהדת, :3, ורשמו משחק בית שביעי ללא ניצחון, וכשלחובתם יש 14 שערים במשחקי הבית.

המשחק אמנם נפתח בשליטה של הירוקים, אך אלה לא הצליחו לתרגם זאת לכיבוש שערים, ובדקה ה-28 ספגו את השער הראשון מרגליו של מהראן לאלה בתום מהלך קבוצתי יפהפה.

המשחק התנהל על מי מנוחות עד הדקה ה-77, כששוב הפועל היא זו שכבשה, שוב מרגליו של לאלה שעט על כדור חוזר.

כעבור 6 דקות זו כבר הייתה תבוסה של ממש, כשהתקפה מתפרצת של האדומים מחיפה תקעה את המסמר האחרון בארון של הירוקים, כששלומי ארבייטמן שנכנס כמחליף כבש את השלישי והאחרון לזכות הפועל.

האדומים מנצחים בדרבי העירוני לראשונה בליגה מאז אוקטובר 2013, ולמעשה מצמקים את ההפרש בינם לבין היריבה העירונית בטבלה, למרחק של שתי נקודות בלבד. בקצב הזה, הם עוד ייכנסו במקומם לפלייאוף העליון. זו תהיה מפלה של ממש עבור הירוקים.

מי שעשוי לשלם את המחיר הוא רנה מולנסטיין המאמן ההולנדי של הירוקים, שכבר מזה זמן רב קיימת ביקורת כלפיו על ניהול המשחק ואימון הקבוצה, אך עד כה קיבל את גב הבעלים, יענקל'ה שחר.