ברחבי ארה"ב נערכו יותר מ-200 הפגנות במהלך השבת האחרונה, מחוץ למרפאות של ארגון Planned Parenthood ("הורות מתוכננת"), ספק ההפלות הגדול בארה"ב. במוקדים רבים נערכו גם הפגנות נגד של תומכי הארגון.

הנושא מסעיר את ארה"ב משום שהקונגרס עומד לדון ביוזמה רפובליקנית להסיר את התמיכה הממשלתית מהארגון. רפובליקנים בבית הנבחרים אמרו באחרונה כי בכוונתם לקחת את התקציבים שזורמים כיום ל-Planned Parenthood, ולהעבירם במקום זאת למרכזי בריאות קהילתיים.

ארגון Planned Parenthood הואשם בשורה של שחיתויות, כולל הגשת תביעות ביטוח מזויפות ואי-עמידה בתקני בריאות, ואפילו בסחר בחלקי עוברים שהופלו.

בית הנבחרים ערך באחרונה חקירה – במסגרת הוועדה המיוחדת לנושא חיי תינוקות – שהתמקדה בהאשמות בדבר סחר בחלקי עוברים. דוברי Planned Parenthood הכחישו את ההאשמות אך עדויות שהוקלטו במצלמה נסתרת חיזקו את החשדות בדבר סחר.

בעיר ראלי שבצפון קרוליינה נערכה בשבת הפגנה גדולה נגד מדיניותו של טראמפ בתחומים שונים. המפגינים התמקדו במדיניות ההגירה של הנשיא, ודרשו גם לבטל את החוק המגביל את זכותם של אנשים בעלי מיניות מבולבלת להשתמש הן בשירותים הציבוריים של נשים והן באלה של גברים.