סגן השר בן דהן באלביט
סגן השר בן דהן באלביטצילום: דוברות סגן שר הביטחון

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, ביקר בסוף השבוע באלביט מערכות בחיפה וביקנעם. את ביקורו ליווה מנכ"ל חברת אלביט בצלאל מכליס והנהלת החברה ובתוכה סמנכ"ל השיווק אבי מזרחי.

בביקורו באתר החברה בחיפה פגש סגן השר בן דהן מגוון מערכות צבאיות הניצבות בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחום הביטחוני. בין היתר חבש לראשו את הקסדה המתקדמת בעולם לטייסי מסוקים והתפעל מהיכולת הייחודית לקבל את כל נתוני הטיסה על גבי משקף הקסדה המשפרת מאד את יכולות ושרידות הטייס.

סגן השר כלל בביקורו גם את אתר אלביט מערכות ביקנעם ושיבח את הנהלת החברה על השקעותיה באזורי הפריפריה. ביוקנעם מועסקים כ-500 עובדים באופן ישיר ועוד כ- 1,000 עובדים במעגל השני, כספקי משנה.

בהמשך, נחשף סגן השר לתותח החדיש שפיתחה החברה וביקש לבדוק בפירוט את יכולותיו החדשניות בתור תותחן לשעבר ששירת בין היתר במלחמת שלום הגליל והשתחרר משירות מילואים בחיל התותחנים בדרגת סרן.

במהלך הביקור אמר בן דהן, "השקעתה של אלביט בפריפריה החברתית והגאוגרפית יכולה לשמש דוגמה לשילוב עסקים וציונות במדינת ישראל. אלביט החלה בשילוב חרדים וחיילים בודדים ועליה להמשיך ולהגדיל את השקעותיה אלה, לצד פריסתה הגאוגרפית הנרחבת בשדרות, ביוקנעם ובערד".

"‏50 שנה לשחרור י-ם ויו"ש הם גם 50 שנה להקמת חברת אלביט,שהוקמה בעקבות החרם על המדינה לאחר מלחמת ששת הימים והיום מייצאת למאה מדינות. איך שגלגל מסתובב לו", הוסיף.