יפתח רון טל
יפתח רון טלצילום: ישראל ברדוגו

יו"ר חברת החשמל האלוף במיל' יפתח רון טל הבהיר הבוקר (רביעי) כי אם הפלסטינים לא ישלמו בקרוב את החוב לחברת החשמל, תנותק אספקת החשמל לבתים ברשות הפלסטינית.

לאחרונה שילמו הפלסטינים כ-600 מיליון ש''ח, אך החוב עומד נכון להיום על למעלה ממיליארד שקלים.

בכנס ירושלים ה-14 שנערך בירושלים אמר רון טל: "החוב הפלסטיני לחברת החשמל הוא חוב עתק של מעל מיליארד שקלים. נכון שהם שילמו 600 מיליון ש''ח לאחרונה ונכון שאנחנו במשא ומתן מתקדם על מנת להביא לכך שלא יהיה יותר חוב, אבל זו עדיין מציאות בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת.

"ציבור שלם נהנה מחשמל בביתו ולא משלם עליו. אם זה היה אזרח ישראלי היינו מנתקים לו את החשמל. זה בעדיפות עליונה. אם המשא ומתן לא יצליח - ננתק להם את החשמל", הבהיר.

רון טל סיפר כי חברת החשמל מקימה קרן שבראשה יעמוד שופט בדימוס, שתקבע לאילו אזרחים ישראלים בעלי חוב לחברת החשמל לא תנותק האספקה למרות החוב. "צריך להגיע איתם להסדר בדרך אחרת, יש הרבה מאוד לצערנו שלא יכולים לשלם חשמל".

האלוף במיל' רון טל התייחס גם לעקירת גוש קטיף, ואמר כי אחרי 11 שנים ניתן לקבוע שמדובר היה במעשה מטומטם, כלשונו.

''כבר עברו 11 שנים מפינוי גוש קטיף ואני מרשה לעצמי לומר: פינוי גוש קטיף היה איוולת או בעברית טמטום", אמר. "הן מהבחינה הביטחונית והן מהבחינה המדינית. זו היתה שערורייה ובסופו של דבר היתה לזה השפעה גדולה ומיידית פחות משנה אחר כך על התוצאות האומללות של מלחמת לבנון השנייה''.