אלי כהן
אלי כהןצילום: Miriam Alster/Flash90

שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) אמר היום (רביעי) כי המצב הקיים באשר לשמירת שבת במרחב הציבורי צריך להימשך ואסור לחוקק חוקים נוספים בנושא.

בראיון לרדיו קול חי סיפר כהן: "עשינו מספר שינויים בנוגע לגובה המס לחברות הייטק והפחתנו מס גם לכלל החברות. בדיוק כמו נשיא ארה"ב, טראמפ, גם אנחנו רוצים שחברות גדולות ישראליות יישארו פה וישקיעו פה. אתם תראו שאחת לשבועיים ייפתחו מפעלים נוספים ונשמור על רמת אבטלה נמוכה".

בנוגע לטענות כי הרגולציה במדינה היא זו שמונעת פתיחת עסקים נוספים והישארות חברות מצליחות בארץ, אמר כהן "בישראל יש עודף רגולציה ואני אדאג לכך שלא רק שלא ייכנסו חוקים מכבידים אלא אטפל בהפחתה של עומס רגולציה גם בחוקים קיימים. כמו שנעשה בעסקים קטנים ובינוניים. אין לי ספק שיראו עליה בהיקף פתיחת המפעלים ובפריסה גיאוגרפית".

בנוגע לתעסוקה בציבור החרדי, אמר השר "אנחנו יודעים שיחסית בקרב הנשים, אנחנו עומדים על 70% נשים חרדיות מועסקות שזה נתון שמתקרב לממוצע הארצי. אנחנו מפעילים בשנה הזו עידוד תעסוקה לחרדים, עידוד מעסיקים להעסיק חרדים. נפגשתי עם יו"ר סיעת ש"ס ח"כ בן צור שהעלה את הנושא של האקדמאים החרדים המבקשים להשתלב במקומות עבודה".

באשר לסוגיית השבת, אמר שר הכלכלה שנכנס לאחרונה לתפקידו "אנחנו צריכים לשמור על הסטטוס קוו. אני נגד הנושא של חקיקה בענייני דת ומדינה. אנחנו במצב שכל אחד יודע מה המקום שלו. אנחנו צריכים להפסיק לחפש את הפלוגתא בין המגזרים. אני באופן אישי מסתדר עם השר דרעי, עם השר ליצמן ועם יתר חבריי בסיעות החרדיות.

"הדבר הזה צריך להיפסק, לבוא ולחוקק חוקים זה מיותר. כפי שהסתדרנו בכל השנים כך צריך להמשיך. לא צריך להפוך את זה לחקיקה. שמירה על הסטטוס קוו, נקודה. אני חושב שמי שחושב ללכת בכפיה, זה דבר שהוא לא נכון, נהפוך הוא", הדגיש.