ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: חזקי ברוך

מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון סביב הצורך לפעול לשיקומה הכלכלי של העיר נצרת עילית. תחת הכותרת "נצרת עילית זקוקה לטיפול נקודתי", עלו חברי הכנסת והציגו את מצוקתה הכלכלית של העיר.

את הדיון יזם ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) שאמר כי בירת הגליל נצרת עילית נמצאת בתהליך קריסה. "בשעתו היתה העיר מעוז של התיישבות יהודית בגליל, אבל זה היה בימים שבהם המילה 'ייהוד הגליל' לא היתה מילת גנאי. היום כבר 'ייהוד ירושלים' - הס מלהזכיר. המונח 'מדינה יהודית', כבר לא לגיטימי, מבלי להלביש לו מסיכה דמוקרטית. כל המושג של יישוב יהודי הוא היום במגננה".

לדבריו, יותר מ-50% מתושבי נצרת עילית כבר עברו את גיל הפנסיה. "אחוז הילדים הוא מחצית מהמקובל בארץ כולה. 35 אחוז מתושבי העיר הם ערבים והשאר עולים ועניים. חמישים אחוזים מהתושבים מוכרים בלשכות הרווחה. בקיצור, נצרת עילית במצב שהיא זקוקה לישועה גדולה", אמר.

"זכתה נצרת עילית לתקווה גדולה, למרות המציאות הקיימת שם. אלפי משפחות צעירות מן הציבור החרדי מוכנות ובתוכם חסידי בעלז, לבוא מרחוק ולגור בגליל, בנצרת עילית, להפריח אותה ולהרבות אותה. אם מותר לומר גם לייהד אותה, תרתי משמע. אמנם המטרה היא לפתור את מצוקת הדיור של אותן משפחות, אבל זו תהיה ברכה גדולה לעיר כולה ולגליל כולו", הוסיף אייכלר.

לדבריו, "מי שרוצה להציל את נצרת עילית ואת הגליל חייב להקשיב לזעקת העיר. אם לא יכינו את התשתיות כפי ששמענו מראש העיר שזעק מקירות לבו, איך זורקים שם מאות משפחות, בלי להכין בתי-ספר, בלי להכין תשתית, בלי להכין כבישים, בלי להכין מוסדות חינוך, בלי להכין שום דבר, זה יהיה עוול גדול. העיר בית שמש גם הייתה במצב דומה. רק כאשר בא הציבור החרדי והחל לפתח אותה, היהודים הללו הפריחו את העיר הזאת, גידלו את העיר בית שמש והיא תהיה עוד מעט העיר החמישית בגודלה בארץ".