נאבקים על הכדור הערב
נאבקים על הכדור הערבצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

פעם אחת בלבד הפסידה העונה בני הרצליה באולמה הביתי, אולם היובל שמכונה גם בשם "המבצר". הערב (רביעי) הצטרפה הרצליה אל רשימה מכובדת של קבוצות שהופתעו מול העולה החדשה מהצפון, גלבוע גליל העונה.

הרשימה שכוללת קבוצות כמו הפועל ת"א, מכבי ראשל"צ, הפועל ירושלים ומכבי ת"א, ממשיכה להתארך, כשהמשותף לכולן הוא הפסדים מפתיעים אל מול העולה החדשה שנראתה כמי שהולכת להיות היורדת הבטוחה בסיום העונה.

הערב, במשחק שפתח את מחזור מספר 19 בליגת ווינר סל, הפתיעו הצפוניים גם את ההרצליינים, ועוד באולמם הביתי, כשניצחו אותם בתוצאה 79:73, באחד ממשחקיהם הטובים ביותר העונה.

רק הפועל חולון ניצחה העונה את הרצליה באולמה הביתי, וכעת גם גלבוע גליל מצטרפת אל ההישג הלא מבוטל כלל. הישג שמקרב אותם עוד קצת אל משחקי הפלייאוף, כשאלה עם משחק עודף רחוקים רק ניצחון אחד משם. ולחשוב שאת העונה התחילו עם רצף של הפסדים שכמעט וגמר להם את העונה.

היה זה משחקו ה-342 של מאמן הגלבוע, אריאל בית הלחמי כמאמן ראשי בליגת ווינר סל, ואין כמו לסגור ערב כזה בניצחון משכנע על יריבה בדמותה של הרצליה.

שחקני הגלבוע עלו בהתלהבות למשחק, חטפו 16 כדורים, חסמו 6 זריקות ולמרות ערב קליעה חלש מבחוץ באחוזים רעים, ניצחו את המשחק בזכות רוח הלחימה שלהם והאגרסיביות שלא הרפו לרגע.

הגלבוע כבר הובילו ב-18 נקודות במהלך הרבע השלישי, אך המקומיים חזרו ואף הצליחו להפוך את התוצאה לקראת סיום המשחק, ממש כמו במשחק הקודם ביניהן שהתקיים באולם שבגן נר בסיבוב הקודם.

הפעם להרצליינים לא היו עוד כוחות והחטאות שלהם עלו להם ביוקר כשג'ייסון סיגרס דאג לנקודות מהצד השני ולגלבוע להשיג ניצחון יוקרתי. בדרך למשחקי הפלייאוף?