נתניהו ומייק פנס
נתניהו ומייק פנסצילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה היום (חמישי) את סוגיית יהונתן פולארד בשיחות שקיים בבית הלבן.

סוכם כי שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר יטפל אישית בנושא מול ממשל טראמפ.

נתניהו נועד היום לארוחת בוקר עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס. גורם בפמליית ראש הממשלה סיפר כי במהלך השיחות שקיים נתניהו סוכם לעבוד יחד באופן שיטתי על מנת לשנות את יחסו של האו''ם לישראל.

כמו כן הוחלט לגבש מנגנון להידברות עם הבית הלבן בכל הנוגע לבנייה ביהודה ושומרון מתוך כוונה להגיע להבנות.

הגורם המקורב לנתניהו סיפר גם כי "ראש הממשלה שוחח עם סגן הנשיא פנס על הדרכים לקדם את ההכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, ושוחח עמו גם בסוגיית חללי צה''ל הדר גולדין ואורון שאול שגופותיהם מוחזקות בעזה''.

בנוגע ליהונתן פולארד, ככל הידוע נתניהו ביקש להקל בתנאי שחרורו של פולארד, המתגורר בניו יורק לאחר שריצה עונש כבד של 30 שנה בכלא האמריקני. על פולארד נאסרה העלייה למדינת ישראל.

ביום שלישי השבוע קרא שר החקלאות אורי אריאל לנשיא דונלד טראמפ לאפשר לפולארד לעלות לישראל. "אני רוצה לפנות לנשיא האמריקאי ולהגיד לו - תן לרה"מ אפשרות לקחת איתו עוד נוסע אחד במטוס, את מר פולארד. העם היושב בציון מבקש אחרי יותר משלושים שנה לתת ליהונתן ואשתו אסתר להגיע לארץ אבותינו ולהיות פה יחד עם כולנו".

כזכור, בחודש יולי 2015 החליטה ועדת השחרורים האמריקאית כי פולארד ישוחרר מהכלא לאחר שסיים לרצות 30 שנה בכלא האמריקני.

בחודש נובמבר לאחר מכן שוחרר פולארד בתנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מחלק מסוים של העיר ניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם התקשורת. איסור על שימוש ברשת האינטרנט שהוטל על פולארד בוטל בעקבות פניית עורכי דינו.