ליברמן ומאטיס
ליברמן ומאטיסצילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש הבוקר במינכן עם מזכיר ההגנה של ארה"ב, ג'יימס מאטיס. זוהי פגישתם הראשונה של השניים מאז כניסתו של הגנרל מאטיס לתפקיד.

מאטיס וליברמן אמרו כי בכוונתם לנהל ביניהם דו-שיח פתוח וכן, ולשתף פעולה למען חיזוק בטחונה של ישראל ושמירה על האינטרסים של ארה"ב באזור.

במהלך הפגישה דנו השרים מאטיס וליברמן בשורת נושאים ובראשם איראן. השר ליברמן אמר כי ''שלוש הבעיות העיקריות שעימן יש להתמודד הן איראן, איראן ואיראן. חייבים לבנות קואליציה אמיתית ויעילה שתתמודד עם הטרור שהיא מפיצה בעולם, עם פיתוח הטילים שהיא עוסקת בו ועם מירוץ החימוש הגרעיני שלה''.

השר ליברמן אמר עוד כי ''צפון קוריאה ואיראן הן שתי קצוות של ציר הרשע שבו משתלבים גם החיזבאללה ומשטר אסד בסוריה, ואיראן היא החוט המקשר''. השרים הסכימו כי יש לפעול בנחישות מול איראן.

בפגישה דנו מאטיס וליברמן גם בנושאי ביטחון נוספים הנוגעים להתפתחויות במזרח התיכון ובדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל בהתמודדות עימן.

השרים סיכמו את הפגישה באמירה כי ארה"ב וישראל הן בנות ברית אמיתיות וכי הן ימשיכו לפעול יחד לשמירה על האינטרסים המשותפים לשתי המדינות. הם סיכמו לשוב ולהיפגש בקרוב.